76 327 läst ·
1 393 svar
76k läst
1,4k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Inte vad jag vet, så att det är helt orelaterat till om korkarna sitter fast eller inte och därför är en ren tillfällighet, är inte en slutsats man kan dra.T TheGame skrev:
Då är du inte tillräckligt insatt. Hemsjukvården delegerar till hemtjänsten till vissa personal. De har fått utbildning t ex en dags information.P pmd skrev:
Eller så irriterar man sig på att yngre som aldrig kommer kunna vara lika miljövänliga som jag skall skriva en på näsan. De har varken kunskapen, erfarenheten eller vanan att tänka miljövänligt/kretslopp och se om det är hållbart.T TheGame skrev:Så barnsliga hoppas jag dom flesta inte är.
Jo jag har förstått och sett att "regler osv" som handlar om miljö upprör.
Men det är mycket en generationsfråga tror jag.
Dom som är högljutt arga kommer från en generation där dom flesta bara kan utnyttja inte förvalta. Dvs man utnyttjar och lever på det som generationen före bäddade för. "Här är jag, jag gör som jag vill och alltid gjort" är nått man tänker oavsett hur tokigt det kan vara.
Sen kommer yngre generation och måste "städa upp" 😆
"Aldrig" är kanske lite väl kategoriskt. Unga människor brukar i allmänhet bli äldre.A Artemisia skrev:
Nej men logiskt tänkande.P pmd skrev:
Saker som skräpar i haven och flyter iland är inte kastade igår.
Sluta cherry picka dåliga exempel.
Jag har förklarat det du frågade från början. Men du har inte svarat på min fråga om fu är emot fastsatta korkar och vad som är dåligt med det.
Det du nu håller på med bidrar bara (ej ovanligt för detta forum) till lång meningslös "disnution" som i te leder nån vart.
Så svara nu vad är problemet? 😂
Vad pratar du nu om.A Artemisia skrev:
Kan yngre ledig vara lika miljövänliga so du?
Vad gör du som är så extraordinärt som ingen annan kan göra? Kan äldre eller samma ålder som du vara lika miljövänliga😂
De har högst troligen hamnat i havet (eller direkt på stranden) någon gång under året.T TheGame skrev:
Ja, den frågan försvann lite bland allt det roliga.T TheGame skrev:
Det är ingen jättestor irritation, men jag tycker att det var lite lättare att hantera korkar som inte sitter fast. Speciellt när jag ska skruva på en kork. Ibland sliter jag av korken för att det ska bli lättare att skruva på den. Om flaskan är tom och korken är fastsatt behöver jag inte skruva på den.
Att EU-ledningen kände att det var nödvändigt att lagstifta på den här nivån tyder på en av två saker:
Antingen
har EU-ledningen ett ohälsosamt stort kontrollbehov
eller
är EUs befolkning oförmögen att förstå att det är dåligt att skräpa ner.
Det är nog flera anledningar.P pmd skrev:De har högst troligen hamnat i havet (eller direkt på stranden) någon gång under året.
Ja, den frågan försvann lite bland allt det roliga.
Det är ingen jättestor irritation, men jag tycker att det var lite lättare att hantera korkar som inte sitter fast. Speciellt när jag ska skruva på en kork. Ibland sliter jag av korken för att det ska bli lättare att skruva på den. Om flaskan är tom och korken är fastsatt behöver jag inte skruva på den.
Att EU-ledningen kände att det var nödvändigt att lagstifta på den här nivån tyder på en av två saker:
Antingen
har EU-ledningen ett ohälsosamt stort kontrollbehov
eller
är EUs befolkning oförmögen att förstå att det är dåligt att skräpa ner.
EU gillar att kontrollera.
Folk skräpar ner hur mycket enndel inte vill tro det bara för att dom själv är duktiga.
Mer av plasten kommer till återvinning för även om den inte skräpas ner så åker plattformarna annars till förbränning hel ti onödan.
Plastskräp i haven finns det för övrigt gott om. Skräpet på stränderna är nog en lite del avslitna korkar. Det har troligtvis inget med dom nya korkarna att göra överhuvudtaget.
Bra då har vi fått svar på varandras frågor 👍
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 720 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 720 inlägg
Menar du att det är lite odemokratiskt att det finns hastighetsgränser i stället för att folk får köra hur fort de vill?P pmd skrev:
Det är väl samma typ av resonemang.
Men tror du inte att en majoritet av befolkningen skulle svara att det är fel att andra skräpar ner?