Den jag tänker på för vanlig shucko är den som man har till överfyllnadsskyddet på en oljetank. Men gissar att denna inte är gjord för den typen av strömmar och påfrestningar som blir på ett sådant ställe du vill ha den. Bättre då med som jag förslog tildigare. En kort tamp gummikabel med vanlig propp. Fördel här är att du kan lätt byta ut om den blir skadad och lätt att ansluta alla typer av skarvsladdar som kanske även har flera anslutningar typ skarvvinda.

naresjo skrev:
EXAKT!!! Men att den passar för vanlig 230v skarvsladd.
Var får jag tag i denna? (EJ BILTEMA!!):D

För att lugna alla så kommer det INTE ligga någon ström på denna!
Jag håller på att bygga ett fräsbord, och för att göra detta mera mobilt så ansåg jag att detta var en fiffig lösning. Jag hade kunnat dra ut en sladd från min nödstoppsbrytare på 1-2 m, men då kan man ge sig på att den i alla fall är för kort eller ivägen.
Motsvarande CEE honkontakt är inget svårt att montera på en kabel, dvs byt ut schuko-donet på kabeln till CEE hona.

Har inte sett andra intag än CEE "löst", de enda shuko jag sett har varit hopbyggda med pådraget på div maskiner, kanske finns som reservdel.
Fördelen med att ha intag istf en sladdsnutt med stickpropp är att man slipper skruva i maskinen om man kör av kablen, man kan dessutom ha en färdig kabel extra så går det enkelt att skifta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.