Hej!
Har fått några kakelplattor som släppt på golvet i hallen och tänkte fästa fast dem igen. Har fått bort allt det gamla fixet som inte längre för till och står nu i akt att sätta nytt. Novis som jag är så tänkte jag att jag tar Biltemas 1-komponents-fästmassa (LA315), då det enbart rör sig om runt 1 kvm (9 plattor) och jag tänkte att det vore skönt att slippa blanda och damma så mycket. Dock blir jag verkligen inte klok på fästmassan. Jag upplever den förhållandevis torr och omöjlig att arbeta med. I experimentanda så tog jag typ en deciliter av massa och blandade ut i vatten, blev lite mer som jag trodde mässan skulle vara, men fortfarande omöjlig att arbeta med (samt att man enligt de knapphändiga instruktionerna inte ska behöva blanda det med något och rent av undvika vatten). Så, någon som har erfarenhet/tips?
Ska man bearbeta massan på något sätt?
Annars blir det till att skaffa någon annan massa imorgon.
Ha det!