4 473 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Fastighetsskatt - för vilka typer av ägande?
Fastighetsägaren betalar skatt för fastigheten och vad jag vet är det skatt på alla fastigheter. I en bostadsrättsförening är det förening som äger fastigheten.
Jo, nästan.markis skrev:
det många har missat är att alla betalar fastighetsskatt, bostadsrätter, hyresrätter, villor...
En del bostadsrättsföreningar har dock mycket skulder i föreningen att dom inte betalar någon fastighetsskatt. Jag vet inte i detalj hur det går till men villaföreningen har påpekat detta vid ett flertal tillfällen utan att få gehör. Om du äger en villa spelar det ju ingen roll hur mycket skulder du har, skatten ska in ändå. Det enda skulderna påverkar är förmögenhetsskatten >
En del bostadsrättsföreningar har dock mycket skulder i föreningen att dom inte betalar någon fastighetsskatt. Jag vet inte i detalj hur det går till men villaföreningen har påpekat detta vid ett flertal tillfällen utan att få gehör. Om du äger en villa spelar det ju ingen roll hur mycket skulder du har, skatten ska in ändå. Det enda skulderna påverkar är förmögenhetsskatten >
Klicka här för att svara