Hej, Jag var inne och kikade litegrann på mina inställningar, och såg att det fanns en plats att skriva in sin fastighetsbeteckning, med motivering "Fastighetsbeteckning är en uppgift som är svår att komma ihåg och svår att hitta. "
Kanske kan vara på sin plats att tipsa om att det finns en e-tjänst på lantmateriet.se, som heter Min Fastighet. Med bank-ID loggar du in, och ser samtliga uppgifter som finns registrerade i fastighetsregistret om din(a) fastighet(er). Inklusive fastighetsbeteckning. :)
Min fastighet | Lantmäteriet (lantmateriet.se)

M malinahlen skrev:
Hej, Jag var inne och kikade litegrann på mina inställningar, och såg att det fanns en plats att skriva in sin fastighetsbeteckning, med motivering "Fastighetsbeteckning är en uppgift som är svår att komma ihåg och svår att hitta. "
Kanske kan vara på sin plats att tipsa om att det finns en e-tjänst på lantmateriet.se, som heter Min Fastighet. Med bank-ID loggar du in, och ser samtliga uppgifter som finns registrerade i fastighetsregistret om din(a) fastighet(er). Inklusive fastighetsbeteckning. :)
Min fastighet | Lantmäteriet (lantmateriet.se)
Ungefär lika svårt att komma ihåg och att hitta som ett personnummer, kanske lite lättare t.o.m:D Fastighetsbeteckningen finns ju på typ hundra olika ställen känns det som, varav vissa inte kräver inloggning, Eniro/hitta som exempel. Även på Skatteverket framgår den såklart. Kan folk inte bilens reg-nr heller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.