86 480 läst ·
799 svar
86k läst
799 svar
Fastighetsägaren rycker min laddkabel.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nu vet jag inte vad jag hade fel på.ARJU skrev:
Men du är säkert snäll och berättar det för mig.
Vi har många som gissar i den tråden.
Så länge ingen var med när testet gjordes och vi inte vet hur länge temperaturen var
45gr. så kan vi bara gissa. Vad jag vet har vi inte ens en bild av uttaget efter testet. Det ända vi vet är att det testades med 22A först. Det är de ända siffrorna jag sett. Så det blir bara gissningar.
Vi vet att uttag av den här typen har blivit alldeles för varma. Det är fakta. Vi vet inte hur många uttag. Källan i det fallet är esv. Med tanke på artikeln så är min killgissning att det är mer än ett uttag
som blivit överhettat.
Så det är inte bara jag som killgissar här.
Min ända killgissning nu var antalet uttag. Det andra var presenterade av den fakta vi har. Sen kan vi ha våra egna gissningar / teorier
Jag är medveten om hur stolpen står.
Jag tänkte på att din bil står i närheten om det skulle hända något. En killgissning är dock att kabeln inte brinner så lätt. Men som sagt en gissning bara. Men visst har det intresse hur allting är placerat. Det är inte så lätt att få asfalt att brinna och dessutom sprida sig den vägen. Så en stolpe på asfalt är enligt min killgissning inte brännbart. Men om man lägger till bilen o killgissningen så är riskerna större. Men en ytterligare killgissning är att det inte är så stor risk ännu en killgissning är att risken att uttaget börjar brinna och lyckas sprida sig via kabeln som är snåltillverkat så att det börjar brinna.
I mina killgissningar alltså.
Dock tänker jag vara lite kaxig utan att killgissa det är att risken är större att någonting händer när bilen står på laddning än om bilen inte står där och framförallt inte laddas...
Skulle då stolpen börja brinna så kommer det inte hända så mycket
Redigerat:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Anledning till att du inte vet är för att du väljer att spy ur dig rappakalja hellre än att försöka förstå vad någon skriver.Bananskalare skrev:
Nu vet jag inte vad jag hade fel på.
Men du är säkert snäll och berättar det för mig.
Vi har många som gissar i den tråden.
Så länge ingen var med när testet gjordes och vi inte vet hur länge temperaturen var
45gr. så kan vi bara gissa. Vad jag vet har vi inte ens en bild av uttaget efter testet. Det ända vi vet är att det testades med 22A först. Det är de ända siffrorna jag sett. Så det blir bara gissningar.
Vi vet att uttag av den här typen har blivit alldeles för varma. Det är fakta. Vi vet inte hur många uttag. Källan i det fallet är esv. Med tanke på artikeln så är min killgissning att det är mer än ett uttag
som blivit överhettat.
Så det är inte bara jag som killgissar här.
Min ända killgissning nu var antalet uttag. Det andra var presenterade av den fakta vi har. Sen kan vi ha våra egna gissningar / teorier
Jag är medveten om hur stolpen står.
Jag tänkte på att din bil står i närheten om det skulle hända något. En killgissning är dock att kabeln inte brinner så lätt. Men som sagt en gissning bara. Men visst har det intresse hur allting är placerat. Det är inte så lätt att få asfalt att brinna och dessutom sprida sig den vägen. Så en stolpe på asfalt är enligt min killgissning inte brännbart. Men om man lägger till bilen o killgissningen så är riskerna större. Men en ytterligare killgissning är att det inte är så stor risk ännu en killgissning är att risken att uttaget börjar brinna och lyckas sprida sig via kabeln som är snåltillverkat så att det börjar brinna.
I mina killgissningar alltså.
Dock tänker jag vara lite kaxig utan att killgissa det är att risken är större att någonting händer när bilen står på laddning än om bilen inte står där och framförallt inte laddas...
Skulle då stolpen börja brinna så kommer det inte hända så mycket
Hur gissar du kontakten ska ta eld när det sitter en temperatursensor i kontakten som slår av laddströmmen om kontakten blir för varm?
Jag har nämnt det ett par gånger men du verkar inte vilja ta med det i dina gissningar?
med risk för att hoppa in sent i en diskution/debatt/boxningsmatch.ARJU skrev:
Anledning till att du inte vet är för att du väljer att spy ur dig rappakalja hellre än att försöka förstå vad någon skriver.
Hur gissar du kontakten ska ta eld när det sitter en temperatursensor i kontakten som slår av laddströmmen om kontakten blir för varm?
Jag har nämnt det ett par gånger men du verkar inte vilja ta med det i dina gissningar?
Temperatursensor...i en kontakt? vad är det för avancerad laddare du har, för det har ingen jag sett tidigare. Har du en bild möjligtvis?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Vilken oerhört tråkig attityd!ARJU skrev:
Anledning till att du inte vet är för att du väljer att spy ur dig rappakalja hellre än att försöka förstå vad någon skriver.
Hur gissar du kontakten ska ta eld när det sitter en temperatursensor i kontakten som slår av laddströmmen om kontakten blir för varm?
Jag har nämnt det ett par gånger men du verkar inte vilja ta med det i dina gissningar?
Men om du läser mina inlägg ordentligt så hade du förstått att det vara länge sedan jag diskuterade din laddare.
I mitt senaste inlägg så tog jag upp stolpen eftersom du själv nämnde det.
Du kan väl läsa det igen?
Du blir irriterad över att det var Schuko kontakten som var urdragen. Vad skulle han annars ha dragit ut menar du? Andra ändan var rimligtvis i din bil och fastlåst om du låser bilen när du lämnar den.ARJU skrev:
Jag laddar i ett motorvärmar uttag på jobbet.
Laddstolpar är på gång men inte uppsatta ännu.
Jag känner inte till några specifika omständigheter kring detta i min arbetsplats hyresavtal.
Idag tittade fastighetsägaren förbi och informerade en kollega att hen ryckt kabeln då hen är rädd för varmgång.
Det rör sig om en metallstolpe med mark-kabel och min reseladdare på 8A.
Initialt ryckte jag på axlarna, men när jag ser att hen ryckt fel ände (schuko änden) blir jag lite irriterad, man har sannolikt orsakat mer skada genom att dra ur fel ände och orsakat en ljusbåge vilket gör mer skada på kontaktytorna än vad min lilla laddare med temperatursensor för att skydda mot varmgång kan orsaka.
Blir lite irriterad över att man överdriver riskerna med att ladda med reseladdare och via inkompetens orsakar skador.
Tänker jag rätt här eller är det jag som är idioten?
Der finns alltid de som har det värre…. Anställda på Ryan Air får inte ladda mobiltelefonen på jobbet.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg