Lyckades misslyckas med att gjuta fast ett fäste i en betongklump för att ha något att fästa brevlådan i. Har en paketbrevlåda och skaffade en sån här att montera den på:

Metallfäste med platta och två bultar ovanpå, avsett för montering i betongklump till brevlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag använde "gjuta enkelt" från Finja som bara ska vara att hälla i en grop med lämplig mängd vatten och blanda runt.

Säck med Finja gjuta enkelt, använd för att fästa metallstolpe i betong.
Skapa konto

Jag tror att jag vickade lite för mycket på fästet för att det skulle sitta i våg i betongen och det det därför härdade med lite glapp. Hursomhelst så vickar fästet, och därmed brevlådan och jag vill helst inte gräva upp klumpen, banka fram fästet och börja om.

Finns det något lämpligt att fylla med som härdar så att vicket försvinner..? Helst lättflytande så att det fyller bra ner i håligheten.

Har köpt en sån här men inte prövat än för jag vet inte hur svårt det blir att pressa in massan
Flaska med TOX Liquid PLUS 7, ett härdande fyllmedel för reparationer.
Skapa konto

Vad tror ni?

Farstatjej90
Kan du vicka loss fästet och få upp det? Jag tror det blir bäst om du "börjar om" och borrar två hål, rengör och sen använder nån ankarmassa. Får ju vara för utomhusbruk. Att bara försöka klämma ner i befintligt glapp kan bli sämre...

Det är ju käcka böjar på järnen som går ner, så det blir nog svårt att lirka upp tyvärr... Orka-borka....

Hur kan det bli sämre? Inte mycket bättre, kan jag förstå? Menar du att det spricker helt, eller något sånt?

Geggamojan funkade bra, fyllde ut glappet runt stängerna och stabiliserade dem.
Bult och mutter som fyller ut glappet runt stänger med geggamoja och underliggande plast.
Skapa konto
Expanderande skum används för att stabilisera och fylla glappet runt metallstänger.
Skapa konto

Tyvärr vinglade själva plattan på fästet ändå, eftersom den inte hade direkt kontakt med marken (vilket jag kanske borde ha räknat ut att den skulle ha). Men med lite grus och en stenplatta under metallplattan så minskade även detta vick till en acceptabel nivå.

• Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.