D datja skrev:
Jag tycker det är obehagligt att bara ha dosclips i uttag som används t ex till utryckning av dammsugarsladdar. En annan femma om det vore en strömbrytare.
Då tycker du troligen att det är otäckt med fästringen i dosorna, clips sitter rätt monterade mycket bra.

D datja skrev:
Man måste bygga utifrån hur folk gör, inte hur de borde göra.
På de uttag som säljs idag verkar det som om vingar är ett tillbehör som måste beställas separat så där har du fått som du vill. Men även skruvar kan ge upp om folk "rycker ut" sina kablar och ger inte skruvarna sig så kommer dosan att ändra läge eller släppa....

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det finns uttag med och utan klor, dom har skilda Enr. Dom utan klor är lite billigare.

Tälj till två små träbitar, passa in dessa mellan dosan och vingarna, spänn vingarna. Du kan nu spänna rätt hårt. Det brukar inte komma ut, har provat detta på neurotiska hemmafruar som går och rycker ut sladden till kaffekokaren 8 gånger om dagen, det fungerar.

D datja skrev:
Skruva loss plastkåpan alltså först. Sen brukar det finns avsedda hål i hörnen på metallramen, annars borra upp eller köp ett som har hål.
Åh, förstås, vet inte varför jag stirrat mig blind på de andra hålen.

Tack för lösningen, nu är det fastskruvat och håller betydligt bättre

• Gilla
datja
  • Laddar…
tommib
E elmont skrev:
Det finns uttag med och utan klor, dom har skilda Enr. Dom utan klor är lite billigare.
Och klorna går att köpa löst om man saknar :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.