5 534 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Fästa trösklen mot klinker golvet ?
Använd sättlim, täta sedan med transparent silikon mot klinkersen, dra upp silikon mot hela insidan av tröskeln. Så gjorde jag, och det ser bra ut !
Bättre sent än aldrig... Limma fast tröskeln med rikligt med silicone. Se till att smeta ut siliconet på alla ytor under innan du trycker dit tröskeln så klarar du dig bra. Tänk på at det är detta silicone som ska hålla borta fukten och svamparna. Våtrumssilicone eller akvariumsilicone är att rekommendera. Sättlimmet kan du kasta om du köpt det.
Det betyder inget om det ser bra ut om det varit vattenskada och försäkringsbolaget bedömmer... du får ingen ersättning för snygg lösning.
Det betyder inget om det ser bra ut om det varit vattenskada och försäkringsbolaget bedömmer... du får ingen ersättning för snygg lösning.
Sant. Men riva och börja om?!
Limmar man med riktigt duktigt med silicone så kan man var tämligen säker. Smiter inte vattnet ur akvariet så smiter det inte ut genom tröskeln...?!
Försäkringsbolaget har säkert synpunkter men sätter man sig i positionen att de aldrig kan ha åsikter så slipper man höra dem. Ett hus som inte kan mögla möglar inte, ni förstår vad jag menar?
Limmar man med riktigt duktigt med silicone så kan man var tämligen säker. Smiter inte vattnet ur akvariet så smiter det inte ut genom tröskeln...?!
Försäkringsbolaget har säkert synpunkter men sätter man sig i positionen att de aldrig kan ha åsikter så slipper man höra dem. Ett hus som inte kan mögla möglar inte, ni förstår vad jag menar?
Silikonet har jag läst här på detta forum att det inte får komma i kontakt med tätskiktet...stämmer det ?
Silikon äter ju vissa andra material det kommer i kontakt med..så det kanske är därför ?
Har jag fått fel för mig angående dettta ?
Staffan
Silikon äter ju vissa andra material det kommer i kontakt med..så det kanske är därför ?
Har jag fått fel för mig angående dettta ?
Staffan
Nej, inte så länge det rinner ovanpå plattorna.m97marro skrev:
Fukten som vandrar kapilärt under plattorna blir svårare att stoppa, och enligt en kollega som driver plattsättningsfirma så har det uppkommit ett antal skador i hallgolv pga fusk med trösklarna.
Men nej, har man redan lagt golvet så river man inte upp det.
Klicka här för att svara