Jag har precis monterat upp skjutdörrar framför våra garderober, då det var lite trångt på höjden så fick jag kapa takgipset lite för att få plats. Snittet i taket blev inte det vackraste och gipset flisade sig på något ställe.

Jag tänkte att jag skulle sätta en vitmålad trälist, typ foglist 8x15 mm på metallskenan för att dölja springan. Men hur fäster jag listen smartast?
Jag funderade om man kunde sätta på dubbelhäftande tejp på listen och sen en limsträng PL400 eller SuperFix? Har någon ett bättre förslag?

• Skjutdörrar monterade framför garderober, tak med belysning ovanför. Synlig springa mellan metallskena och takgips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skjutdörrar framför garderob med ojämn snittyta i takgips, visar behov av vitmålad trälist för att dölja springan ovanför metallskenan.
    Skapa konto
Dubbelhäftande tejp borde funka. Jag hade börjat med det och om det visar sig att det inte håller över tid kört PL400/TEC7/etc.

• Gilla
Attackbävern och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Dubbelhäftande tejp borde funka. Jag hade börjat med det och om det visar sig att det inte håller över tid kört PL400/TEC7/etc.
Ja jag ska göra det, såg nu att det fanns svarta smyglister i plast på Bauhaus som nog hade passat som handen i handsken och då lär tejp räcka gott och väl.

Skulle det inte funka och spackla större hål och sen bara en mjukfog?

Lexington Lexington skrev:
Skulle det inte funka och spackla större hål och sen bara en mjukfog?
Ja det hade nog gått men jag slipper helst det då vi bor i rummet och det dammar så förbannat.

Så här blev resultatet med svarta smyglister ifrån Bauhaus och någon superduper dubbelhäftande tejp ifrån Tesa.

• Svarta smyglister monterade på garderobsdörrar med dubbelhäftande tejp, ger ett stilrent resultat.
    Skapa konto
  • Svarta smyglister monterade mot en vit vägg med hjälp av dubbelhäftande tejp.
    Skapa konto
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.