Hej!

Jag byter tråd från den jag startade tidigare om PL600. Det fungerade inte alls med PL600 kan jag berätta.

Jag ska alltså fästa en hörnlist i trä mot en dörrsmyg inifrån en tvättstuga. Fästytorna förrutom trä kommer att bestå av kakel (ena sidan) och gipsbruk (andra sidan). Enligt min uppfattning ett sugande material och ett icke-sugande :)

Prövade med PL600 idag och efter 2 timmar i press med 5st tvingar var det bara att peta bort listen med fingrarna. Det gick ganska enkelt att skrapa bort överblivet lim från kaklet och listen så jag är tillbaka på ruta noll kan man säga.

Vilket lim ska jag använda för att trä ska fästa mot kakel? PL400? Jag har ett gäng quickgrip tvingar så att hålla det i press är inget problem. Tacksam för tips.

Svarar själv :). Fick ett tips av en kompis som är hantverkare och han rekommenderade Sikabond 500. Har satt en list med det och tvingat fast den med 5 tvingar. Nu låter jag tvingarna sitta 1 dygn och så får jag hoppas på det bästa. Kan återkomma med hur det gick.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.