Hej!
Vi håller på med ett badrum och vi är i det skedet där vi skall börja med att montera tätskiktet.
Problemet för oss ligger i att avloppsstosen till toaletten bygger upp för lite. Röret bygger upp totalt ca 10mm efter att vi har flytspacklat och enligt GVK behöver det vara minst 40mm.
Vi ringde firman som monterat avloppet och meddelade att det behöver lösas.
Åtgärden blev att de bara satte i ett nytt rör i det befintliga och bad oss fästa tätskiktet på stos och rör. Blir detta korrekt? Är det möjligt att fästa manschetten på korrekt sätt när det ser ut så här?
Tack på förhand!
Mvh
Vi håller på med ett badrum och vi är i det skedet där vi skall börja med att montera tätskiktet.
Problemet för oss ligger i att avloppsstosen till toaletten bygger upp för lite. Röret bygger upp totalt ca 10mm efter att vi har flytspacklat och enligt GVK behöver det vara minst 40mm.
Vi ringde firman som monterat avloppet och meddelade att det behöver lösas.
Åtgärden blev att de bara satte i ett nytt rör i det befintliga och bad oss fästa tätskiktet på stos och rör. Blir detta korrekt? Är det möjligt att fästa manschetten på korrekt sätt när det ser ut så här?
Tack på förhand!
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Vad är det för rör då? Passar toan och ev stos i det mindre då ? Tänkte mest på typen av rör där man hittar ett som typ passar i ett större som på bilden.
Röret har diameter 90 mm, vilket är samma dimension som toalettens. Har tittat på bl.a Jafo Wc-anslutning men hittar bara för 110 diameter..
Klicka här för att svara
