Hej,
tänkte sätta upp en gardinskena i taket, men osäker på om det är möjligt och hur jag ska gå tillväga.
Större delen av innertaket är i betong men när jag knackar i taket närmast fasaden låter det som ett lättare material.
Ungefär mitt emellan gips och trä i ljud.
Hittade en detalj från bygglovet (från 1945) där det ser ut som att det är en 50 mm träullsplatta på undersidan av betongen i det läget. (se bifogad detalj)
Någon som har erfarenhet av detta?
Kan jag fästa gardinskenan i träullsplattan eller är det risk att den är för porös?
Om det går, vilken borr och plugg är rekommenderat att använda?
Tack på förhand!
tänkte sätta upp en gardinskena i taket, men osäker på om det är möjligt och hur jag ska gå tillväga.
Större delen av innertaket är i betong men när jag knackar i taket närmast fasaden låter det som ett lättare material.
Ungefär mitt emellan gips och trä i ljud.
Hittade en detalj från bygglovet (från 1945) där det ser ut som att det är en 50 mm träullsplatta på undersidan av betongen i det läget. (se bifogad detalj)
Någon som har erfarenhet av detta?
Kan jag fästa gardinskenan i träullsplattan eller är det risk att den är för porös?
Om det går, vilken borr och plugg är rekommenderat att använda?
Tack på förhand!
Tack för svaret!Centano skrev:
Jag hörde runt med grannar och fastighetsskötare och fick svaret att det inte skulle vara några problem att fästa i Träullsplattan.
I teorin låter det konstigt, men får lita på erfarenheterna från området.
Måste vara någon skiva med relativt hög densitet och inte så porös.
Får se om den ramlar ner
Klicka här för att svara