Vill sätta upp något på ytterdörrens fönster för att ge lite insynsskydd men ändå låta mig se ut. Spegelfilm eller mörk toning är inte aktuellt.

Det är 3-glas isoler med argan, in- och utsida är härdat glas, men i mitten är det vanligt 4mm floatglas. Det sitter redan någon slags solfilm på utsidan som ger insynsskydd på dagtid. Finns det risk för termiska sprickor i mellanglaset om man delvis täcker insidan med vanlig frostad/dekorativ film?

Jag satt upp några restbitar från en gammal rulle av biltemas statiska fönsterfilm som ett exempel och har bifogat bilder. Dörren öppnar söderut och får direkt solljus i princip hela dagarna.

• 20260624_111728.jpg
  • 20260624_085414.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260624_043740.jpg
K KalleSvanson65 skrev:
Finns det risk för termiska sprickor i mellanglaset om man delvis täcker insidan med vanlig frostad/dekorativ film?
Nej. Glaset tål detta. Dessutom tål det att tvätta rent ordentligt från limrester när man vill demontera.

• Gilla
KalleSvanson65
  • Laddar…
O O skrev:
Nej. Glaset tål detta. Dessutom tål det att tvätta rent ordentligt från limrester när man vill demontera.
Då litar jag på dig! I fall det spricker så återkommer jag med en sorglig bild och besviken text.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.