Hej! Bara en snabb reflektion - se till att du drar ner fundamenten även i regelverket (golvregel) så att den franska skruven inte bara går igenom trallen. Har gjort på bägge sätten när jag byggde en spaljé - stor skillnad. Om du bara fäster i trallen så blir det lätt vingligt. Lycka till med bygget! /Björn
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
jag skulle nog skippa hela fundamentet, och föredra att låta stolpen gå ner under trallgolvet. Fäst med 2 franska skruv rakt igenom regeln. Då blir det stabilt och håller även om 10 år när ditt golv inte är så starkt längre. Annars riskerar du att hela rasket rasar när vännerna tar första groggen och alla lutar sig mot staketet... Lycka till!
Inga mer erfarenheter?
Detta är en jättebra sko om man i "efterhand" vill sätta upp ett staket på ett trädäck.
Har inte sett den i handeln, är det nån som sett den på nåt ställe?
DD
Har inte sett den i handeln, är det nån som sett den på nåt ställe?
DD
Jag har använt sådana. Köpte på Bauhaus, men vet att den finns även på K-Rauta och Beijer.
I mitt fall fäste jag dem med plugg och skruv i ett klinkergolv med betong under. Fungerar väldigt bra än så länge (1 vecka
).
Stabilt.
De jag köpte var dock inte 95x95mm som jag trodde utan snarare 91x91 så jag fick slipa lite på stolparna med bandslipen för att de skulle glida ner i fundamenten.
I mitt fall fäste jag dem med plugg och skruv i ett klinkergolv med betong under. Fungerar väldigt bra än så länge (1 vecka
Stabilt.
De jag köpte var dock inte 95x95mm som jag trodde utan snarare 91x91 så jag fick slipa lite på stolparna med bandslipen för att de skulle glida ner i fundamenten.
Klicka här för att svara
