Planerar vårens friggebodprojekt och har lite funderingar kring hur man sätter spikläkt till liggande panel i lärkträ. För att underlätta vid isolering kommer jag sätta väggreglarna och takstolarna med 600 cc. Men när jag läser på om panelen i lärkträ så rekommenderas att man fäster den 400 cc för att den inte ska vrida sig. Funkar det att sätta stående 34*70 spikläkt som endast fäster i syll och hammarband på de ställen det krävs för att få till rätt avstånd? Eller ska man krångla med kortlingar (och därmed tillföra fler köldbryggor)?
Tacksam för input!
 
  • Gilla
Alemaden
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.