På Bauhaus köper man spegelfästen som fästs mot spegel med dubbel häftande tape! Och det ska hålla i lång tid. Så vill man går det hur bra som helst!

Jan-Å du ska vara glad du är inte gift med min fru! Heltid räcker inte med alla flyt.
Hahaha...

Många saker sitter med dubbelhäftande utvändigt på en del bilar som är en bra mycket mer utsatt miljö än ett badrum. Klart tejpen sitter om man inte köper den som är avsedd för kontorspapper. 3M är ett bra märke som man kan lita på som ett exempel.

P.S. min spegel har suttit i två år nu och den sitter fortfarande som berget, iofs använde jag 3 olika sorters d-tejp så jag inte riskerar att en av dem släpper ;)

G GTX100 skrev:
Köpte en spegel på IKEA som på utställningen inte hade några synliga metallbeslag men väl hemma trillade det ut 4 stora fästen som skulle skruvas dit. Ingen trevlig lösning så den sattes med 2 olika dubbelhäftande tejp:

Dels vanlig dullehäftande på rulle, det är ett grymt bett i den men det krävs några lager så att det blir lite fflexibelt. (Varken kakel eller glas är ju som bekant speciellt mjukt)

För att gardera mig tog jag även ett antal dubbelhäftande fästkuddar.

Underlaget är halvmatt helt slät kakel.

Den lär inte trilla ner så får jag för mig att ta ner den får jag ta fram hammaren och sen svätta bort tejpen med något bra medel.
Hej såhär nästan 20 år senare!
Hur går det med spegeln? Sitter den den kvar, fick du problem med tejpen som en i tråden förutspådde?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.