Hur tror ni att det är bäst att fästa en spaljé hos mig? (se bild). Vill helst inte borra i teglet. Den ska bli cirka 180x300. Räcker det med vinkeljärn i altanen eller blir det bäst att ta bort plattorna och sätta fast den på sidan med jordankare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort som du tänker sist. Tagit bort stenen och skruvat ner jordankare ( http://slutagrav.se) Sen finns det andra leverantörer som inte kräver att du köper montaget av dem..
Vad ska du ha på spaljén och vad är den gjord av? Tänker på att vissa växter är rätt tunga upptill och de flesta träspaljéer (och även enklare metallspaljéer) kräver nån sorts fäste även upptill, men det går ju att dra snören uppifrån som håller det upp.
Klok tanke att inte fästa i mexitegelvägg.
Klok tanke att inte fästa i mexitegelvägg.
Eftersom jag av en händelse ska göra liknande projekt själv, med nästan identiska mått (180x290 för min del), tror ni att en spaljé som bifogat kan hantera vinden bara på jordankare?
Har inte mexitegel men nybyggt radhus (bostadsrätt) så det är inte så poppis att fästa i huset.
Har inte mexitegel men nybyggt radhus (bostadsrätt) så det är inte så poppis att fästa i huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara