1 947 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fästa rör i golvet?
Jag håller på att bygga en liten toalett på 2,5 kvadrat. En sak som jag inte blir riktigt klok på är hur klosettanslutningen ska fästas i golvet om den överhuvud taget ska det. Ska det tätas med nåt speciellt runt genomföringen i golvet eller fäster man röret under golvspånskivan och i så fall hur? Man vill ju inte att röret ska gå att rubba. Förklara hur jag ska gå till väga.
// Lidman
// Lidman
Jag har gjort som så..
att dels har jag fäst röret under golvet med hålband (metal) i en regel. Sen la jag spån skiva ovanpå reglarna sågade ut ett runt hål för röret. Dock så blir det ju alltid en liten springa. Den tätade jag med Silikon och sedan flytspacklade jag. Men Det spelar nog igentligen ingen jätte roll om röret går att rubba några mm.. Efter som toa stolen ändå kommer sitta fast.'
Mitt rör sitter dock som gjutet..
efter flytspacklingen så är den helt fixserad.
att dels har jag fäst röret under golvet med hålband (metal) i en regel. Sen la jag spån skiva ovanpå reglarna sågade ut ett runt hål för röret. Dock så blir det ju alltid en liten springa. Den tätade jag med Silikon och sedan flytspacklade jag. Men Det spelar nog igentligen ingen jätte roll om röret går att rubba några mm.. Efter som toa stolen ändå kommer sitta fast.'
Mitt rör sitter dock som gjutet..
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
429 kr inkl moms
477 kr
Läs mer
Klicka här för att svara