Vi helrenoverar ett äldre hus, och alla planer blir inte alltid som en tänkt sig.

Jag har nu ändrat mig om placering för överskåpen, och där sitter ”bara” 45x45 reglar och inte 60 som där det från början var tänkt.

Blir det för klent att fästa i? 45x45 regler + plywood + gips. Tacksam för svar!

Plywooden räddar dig nog. Sålänge du inte ska förvara blytackor i överskåpen så behöver du nog inte vara orolig.

Även om det är ”oklassad” plywood?

E Elinlindh skrev:
Även om det är ”oklassad” plywood?
Pröva stoppa en regel på väggen och häng med hela din kroppsvikt så övertygar du nog dig själv. Jag kan inte ge garantier för din vägg, men spontant känns det som att de kommer hålla.

• Gilla
Elinlindh
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
E Elinlindh skrev:
Vi helrenoverar ett äldre hus, och alla planer blir inte alltid som en tänkt sig.

Jag har nu ändrat mig om placering för överskåpen, och där sitter ”bara” 45x45 reglar och inte 60 som där det från början var tänkt.

Blir det för klent att fästa i? 45x45 regler + plywood + gips. Tacksam för svar!

60 ???

Jag hänger ju inte med riktigt måste jag säga. :thinking:

Om väggen är reglad med 45x70mm eller 45x45mm spelar ju ingen roll om man fäster skåpen i reglarna.
Dock är det ju väldigt svårt att träffa tillräckligt med reglar om de sitter med cc-600mm utan kortlingar emellan.
Är där plywood så räcker ju den i normala fall att skruva i så då kvittar det ju ännu mer vad det är för reglar bakom.

• Gilla
Elinlindh och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.