3 522 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Fästa överskåp i Siporex väggar.
Nu är det dags att sätta kök.
Ska ha två styck överskåp 80x40 bredvid varandra.
Köket är köpt på Ikea så man sätta skåpen på en skena eller inte.
Frågan är vad man ska använda för plugg/skruv?
Ska man man använda skena eller inte?
Väggen är 70mm tjock.
Ska ha två styck överskåp 80x40 bredvid varandra.
Köket är köpt på Ikea så man sätta skåpen på en skena eller inte.
Frågan är vad man ska använda för plugg/skruv?
Ska man man använda skena eller inte?
Väggen är 70mm tjock.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Fördelen med skena är att du har flera fästhål att fördela tyngden på.
Plugg vet jag inte.
http://www.vsbyggskruv.se/pdf/VSB_Infastningsguiden.pdf
http://www.fischersverige.se/PortalData/10/Resources/fischer_se/pdf_dokument/Handbok_web.pdf
Plugg vet jag inte.
http://www.vsbyggskruv.se/pdf/VSB_Infastningsguiden.pdf
http://www.fischersverige.se/PortalData/10/Resources/fischer_se/pdf_dokument/Handbok_web.pdf
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Det viktiga med lättbetong är att få infästningen så långt in i väggen som möjligt. 70 mm är inte mycket, så skenan bör nog helt klart använda för att fördela kraften på fler infästningar.
För oss som inte har sett en IKEA-skena; hur stora är hålen i denna, alltså hur grova skruv kan du använda? Och vad är det för avstånd mellan hålen, alltså hur många skruv kan du få in över skåpets bredd?
För oss som inte har sett en IKEA-skena; hur stora är hålen i denna, alltså hur grova skruv kan du använda? Och vad är det för avstånd mellan hålen, alltså hur många skruv kan du få in över skåpets bredd?
Klicka här för att svara