Nu är det dags att sätta kök.

Ska ha två styck överskåp 80x40 bredvid varandra.
Köket är köpt på Ikea så man sätta skåpen på en skena eller inte.

Frågan är vad man ska använda för plugg/skruv?
Ska man man använda skena eller inte?

Väggen är 70mm tjock.
 
Det viktiga med lättbetong är att få infästningen så långt in i väggen som möjligt. 70 mm är inte mycket, så skenan bör nog helt klart använda för att fördela kraften på fler infästningar.

För oss som inte har sett en IKEA-skena; hur stora är hålen i denna, alltså hur grova skruv kan du använda? Och vad är det för avstånd mellan hålen, alltså hur många skruv kan du få in över skåpets bredd?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.