4 199 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Fästa ny innervägg i befintligt golv eller först såga bort ?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Hur skulle ni gjort här ? Ska bygga nytt badrum och kommer att dela av ett rum som har spontat brädgolv. Tänkte att det blir enklast att fästa bottensyllen i golvet och sedan såga bort det i den del som blir badrum eller är det dumt att göra så ? Golvet utanför badrumet ska vara kvar som det är.
Sedan funderar jag på om det blir tillräckligt stabilt med 70 reglar ? ska ju ändå vara osb+gips på utsidan och 15 mm plyfa+gips inne i badrummet så det kanske räcker ändå.
Sedan funderar jag på om det blir tillräckligt stabilt med 70 reglar ? ska ju ändå vara osb+gips på utsidan och 15 mm plyfa+gips inne i badrummet så det kanske räcker ändå.
Lite tveksamt skulle jag säga, du kan möjligen såga bort på insida ny vägg badrumsida och sen stoppa i en ny bjälke under som du skruvar från ovansidan i gamla golvet innan du ställer dit väggen. Gör du inte så blir väggen hängande på golvet och det är nog inte bra när du öppnar badrums golvet..
Ok, då kan du nog skriva gamla golvet uppifrån i nya regeln på golvet innan du bygger väggen. Vill väl inte ha svikt i golvet som ska vara kvar. Hade nog lagt en regel under för att få stadigt. I bad rummet kortlingar mellan bjälkarna cc 30. Rejäl fastsättning typ långa skruv och lite lim...
Klicka här för att svara