Hej!

Jag har gjutit ett betongfundament som jag vill fästa sex markstenar av betong i (Släta Grå). Anledningen är att jag vill göra ett entré-trappsteg utav samma slags markstenar som jag har i gången.

Min plan var att fästa markstenarna direkt i den våta betongen, något som ser ut att fungera utmärkt.

Tyvärr upptäckte jag att en av markstenarna jag hade fått levererad är av ett annat fabrikat och därför ser något annorlunda ut. En otrolig miss av leverantören. Som tur är upptäckte jag detta innan betongen hunnit stelna, så jag kunde bända loss stenen. Nu måste jag dock fästa en ny marksten på det färdigbrunna (två dagar) betongfundamentet.

Min fråga är hur jag bäst skall göra detta. Jag kan inte bygga upp med fogmassa mer än max någon millimeter utan att det ser konstigt ut.

Jag funderar på Sikaflex eller eventuellt Casco Superfix, men är inte säker på vad som är bäst. Några tips?

Spackla på Finja Laga Ute eller vanligt betongspackel/husfix på både plattan och stenens undersida och sätt fast med, det kommer funka fint. Vill du inte köra med bruk funkar även montagelimmen du funderar på eller så finns det speciellt polyuretanlim att sätta sten med, detta t.ex:
http://www.jula.se/konstruktionslim-pl700-500-ml-502046

Tack för svar!

Det där polyuretanlimmet verkar ju perfekt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.