Hej!

Jag funderar på att sätta upp en markis över min balkong.
Jag bor i bostadsrätt och styrelsen har godkänt detta (balkongen är mot en innergård och stör ingen).
Huset är från förra seklet och byggt i tegel och puts.
Min fråga är kort och gott hur man bäst fäster en markis i en sådan vägg?
Jag antar att man måste ha någon form av fuktspärr o dyl.
Vill gärna få det så robust som möjligt med tanke på vädret vi har här på västkusten ;).

Tacksam för ideér och råd.

Mvh
Daniel

PS. Markisen blir ganska liten runt 3.5 x 1.3 m.

 
Plastplugg och Fransk skruv blir bra. Fuktspärr är väl överkurs, men en klick silicon i hålet gör ju ingen skada.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.