Asså Gud ni alla kan så mycket här inne. Är listmontör och gör detta alla dagar i veckan. Alltså en listexpert. Man kan självklart montera lister mot lättbetong med dyckert. Dett går jättebra med en trick på 8-9 bar och 30mm spik. Allt annat som folk säger är bara onödigt, det tar onödig tid. Så var det med det.

tommib
Välkommen till forumet!

Tråden du svarar på är två år gammal, bara så du vet.
Man blir inte heller listexpert bara för att man jobbar med det hela tiden. Chansen är större att man kan flera saker än en slumpmässigt vald person men någon expert blir man inte av att gå och göra samma sak hela tiden utan reflektion.

Visst kan man spika med dyckert i lättbetong, det är ingen som har ifrågasatt. Troligen behövs det inte några enorma tryck heller, Problemet, som jag bl.a. har upplevt, är att listerna släpper om man spikar dem med dyckert. Därav tipset att limma också. Så mycket längre tid tar det inte.

• Gilla
Russe87 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
J Joseph1969 skrev:
Asså Gud ni alla kan så mycket här inne. Är listmontör och gör detta alla dagar i veckan. Alltså en listexpert. Man kan självklart montera lister mot lättbetong med dyckert. Dett går jättebra med en trick på 8-9 bar och 30mm spik. Allt annat som folk säger är bara onödigt, det tar onödig tid. Så var det med det.
Huset är sålt för 2 år sen., men det är alltid intressant att lära sig. Vad borde jag gjort?

• Haha
tommib
  • Laddar…
Limma med sättlim(casco superfix el. Dylikt) och skjut med dyckertpistol gärna sicksack dvs vinkla pistolen lite åt endera höger eller vänster växelvis. Fungerar varje gång jag gjort det iaf och det är fler gånger än jag törs tänka på:D.

Bra tråd jag hittade!

Ska alldeles strax åka till bygghandeln och införskaffa lite listspik. Jag hoppas det finns svart alternativt blank listspik?
Förborra eller ej?
Har PL400 hemma redan som jag kommer att använda att limma med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.