Hej

Jag har en mindre släp med gallergrindar och ett lastnät. Lastnätet funkar utmärkt att fästa på släpens fästknoppar utan gallergrind, men med gallergrinden så blir det snören och knytningar.

Jag undrar om det är någon som har någon bra lösning för detta?

Själv har jag funderat på dessa tre lösningar:
1) Köpa några krokar som jag fäster i lastnätet och sedan krokar i gallergrinden på lämpligt ställe. Då måste denna vara av plast eller gummerad så att inte galgen nöts bort.
2) Fästa elastiska remmar strategiskt och dra ner dem till de vanliga fästpunkterna.
3) På något sätt fästa knoppar på gallret och fästa nätet på samma sätt som direkt på släpvagnen. Då måste knopparna gå att fästa utan att galgen nöts bort.

Personligen så rankar jag alternativen 3, 1 och 2 eftersom både 1 och 2 kommer att ha något som trasslar eller fladdrar på antingen galler eller nät medan alternativ 3 (om rätt sak går att uppbringa) känns ganska proffsigt.

Alla seriösa lösningsförslag kommer att tas emot med stor tacksamhet,

Jag vet inte hur seriöst det är, men jag fäster mitt lastnät med bagagestroppar från biltema.

joakim_j joakim_j skrev:
Jag vet inte hur seriöst det är, men jag fäster mitt lastnät med bagagestroppar från biltema.
Jo, det var det som var mitt alternativ 2.
Det jag inte riktigt gillar är att det trasslar fantastisk i mitt nät om jag lämnar dem där och lämnar jag dem i gallergrinden så fladdrar de där (just nu så krokar jag fast dem i i spänt läge i gallret, men då vet jag inte hur länge de håller.
Att allting ta lös dem har jag för dåligt kom-ihåg för att fixa;).

Jag har klämt fast S-krokar i mitt lastnät och spänner det över gallren. Ca 5 på varje sida och en fram/bak.
Det är lite småstruligt då krokarna gärna fastnar i nätet om man lossar en sida eller hela, men det är ändå totalt sett vettigt.
https://www.biltema.se/bygg/beslag/krokar/skruvkrokar/s-krok-2000023772

Jag har funderat på att ersätta fram och sidor med enklare karbinhake för att minska trasselrisken, blir nog till hösten.
https://www.hornbach.se/shop/Karbin...icklad-20-styck/8682494/artikel-detaljer.html

Jag har försett mitt lastnät med ett 10mm elastiskt rep längs med ytterkanten och detta drar jag sedan runt hörnor och andra utstickande föremål på släpet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.