13 262 läst ·
7 svar
13k läst
7 svar
Fästa isodränskivor. Med vad?-Bråttom!
Äntligen dags att börja montera isodränskivorna. Vilken metod förespråkar den samlade intelligensen? Isolerhållare känns bökigt. Likaså kakelfix. Har jag inbillat mig att man kan använda fogskum? Det vore ju idealiskt.
Längst ner skall jag ha dubbla skivor. Påverkar det valmöjligheterna?
Hoppas på snabbt svar. Det brinner i knutarna
-h
Längst ner skall jag ha dubbla skivor. Påverkar det valmöjligheterna?
Hoppas på snabbt svar. Det brinner i knutarna
-h
De nedre fäster du med makadamet som är för dräneringrsröret. Nästa rad punkt limmar du fast eller så amväder du isolerhållarna, rekomenderas väldigt smidigt bara att borra ett 10 mm hål och sedan trycka fast. Nästa lager så sastte jag fast dessa med listen som man ska ha längst.
Glöm inte att lägga markduk uppifrån så den går över den som kommer nereifrån.
Lycka till
Glöm inte att lägga markduk uppifrån så den går över den som kommer nereifrån.
Lycka till
Försent...
Använde på inrådan av en kompis fogskum. En klick i varje hörn och i mitten och sedan trycka fast med en pinne mot schaktväggen. Efter 15 minuter sitter dom fast. Otroligt smidigt.
Plastspikarna hade jag hört så mycket illa om. (särskilt vid montering mot betonghålsten) så dom gick fetbort.
Tack ändå för snabba svar.
-h
Använde på inrådan av en kompis fogskum. En klick i varje hörn och i mitten och sedan trycka fast med en pinne mot schaktväggen. Efter 15 minuter sitter dom fast. Otroligt smidigt.
Plastspikarna hade jag hört så mycket illa om. (särskilt vid montering mot betonghålsten) så dom gick fetbort.
Tack ändå för snabba svar.
-h
Klicka här för att svara