Hur fäster man bäst en golvlist i en betongvägg så att den sitter rakt och fint längs golvet.
 
Jag använde fin spikplugg(tror jag det kallas) smidigt bara som attan. Du borrar igenom listen in i väggen, sticker i pluggen, ett eller ett par hammarslag så sitter den. Sista slagen kan du använda ett dorn så du inte får slagmärken på listen. Ångrar du dig skruvar du ut skruven ur pluggen. Föresten, varför kallas det spikplugg när det är en skruv i???
 
larsu skrev:
Jag använde fin spikplugg(tror jag det kallas) smidigt bara som attan. Du borrar igenom listen in i väggen, sticker i pluggen, ett eller ett par hammarslag så sitter den. Sista slagen kan du använda ett dorn så du inte får slagmärken på listen. Ångrar du dig skruvar du ut skruven ur pluggen. Föresten, varför kallas det spikplugg när det är en skruv i???
Kan det bero på att man slår i den??? :-)
 
mr Z skrev:
Kan det bero på att man slår i den??? :-)
...med en amerikansk skruvmejsel. ;D
 
enklast så limar du upp den..funkar fin fint,finns fästelement för sånt ,går fortare än spika
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.