Jag ska byta fönster i mitt garage som är dett fristående dubbelgarage på 40kvm
Idag så sitter det öppningsbara 2-glas fönster som har ett karmmått på 113.5x55 cm
Skall byta ut dessa mot 3-glas och har hittills aldrig haft behov av öppna de befintliga fönstrena eftersom jag både har portar samt separat dörr.
Finns det något som säger att man inte får eller bör montera fasta fönster i ett garage?
Jag använder det förutom för parkering till en del hobbypysslande på kvällarna men inget mer än så.

V Videoten skrev:
Jag ska byta fönster i mitt garage som är dett fristående dubbelgarage på 40kvm
Idag så sitter det öppningsbara 2-glas fönster som har ett karmmått på 113.5x55 cm
Skall byta ut dessa mot 3-glas och har hittills aldrig haft behov av öppna de befintliga fönstrena eftersom jag både har portar samt separat dörr.
Finns det något som säger att man inte får eller bör montera fasta fönster i ett garage?
Jag använder det förutom för parkering till en del hobbypysslande på kvällarna men inget mer än så.
Det är väl helt upp till dig: En fördel med öppningsbara fönster är väl om man utför arbete som vid ngt tillfälle ger upphov till starkt lukt eller ev rök som man då vill vädra ut ?

Å andra sidan bör man ju kunna öppna garageporten då.

• Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Totte_S
Tycker det låter klokt med fasta, men du kan ju montera ett öppningsbart i anslutning till tex arbetsbänk för vädring, eller kontakt med omvärlden. Kan ju vara trevligt på sommaren att stå inne i garaget och greja och ändå få lite frisk luft i ansiktet.

I köket har vi altandörr ut mot trädgården, nu när vi gjorde om valde vi fast fönster övanför köksbänken just för att man aldrig behöver öppna det. Då öppnar man dörren. Mindre karm och enklare städ bidrog till beslutet förutom besparing. 2år sen och skulle göra samma sak idag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.