Hej!
har börjat spika upp lite eldosor i mina regelväggar (45x45 som jag använt för att räta upp väggar invändigt i ett timmerhus)
på vissa ställen är det bara ca 20 cm mellan reglarna när cc60 inte har stämt så bra... frågan är hur fäster man eldosan mellan dessa reglar?
har börjat spika upp lite eldosor i mina regelväggar (45x45 som jag använt för att räta upp väggar invändigt i ett timmerhus)
på vissa ställen är det bara ca 20 cm mellan reglarna när cc60 inte har stämt så bra... frågan är hur fäster man eldosan mellan dessa reglar?
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Eller så fäster man dosan i en kortling som man sedan spikar fast mellan reglarna.
mycket man inte har koll på när man är nybörjare=)
kollade upp regelfäste och det ser ju ut som en bra grej, men det när det kosta 39:- på clas ohlsson per styck så vart det inte lika roligt längre... när dosorna kostar 9:-
dessa fästen borde ju kosta typ 2-3:- kan jag tycka.
kanske finns någon annan stans till bättre pris för en privatperson?
det blir ju billigare att sätta in en helt ny regel på annat ställe tom.
(jaa ja ser över vad allt kostar på mitt bygge)
att sätta en kortling med dosan på lät som en bra ide, och sedan får man borra så exakt att röret/slangen passar rätt in i dosan då? man kanske tom. ska borra först och montera kortnlingen med dosan på sedan?
kollade upp regelfäste och det ser ju ut som en bra grej, men det när det kosta 39:- på clas ohlsson per styck så vart det inte lika roligt längre... när dosorna kostar 9:-
dessa fästen borde ju kosta typ 2-3:- kan jag tycka.
kanske finns någon annan stans till bättre pris för en privatperson?
det blir ju billigare att sätta in en helt ny regel på annat ställe tom.
(jaa ja ser över vad allt kostar på mitt bygge)
att sätta en kortling med dosan på lät som en bra ide, och sedan får man borra så exakt att röret/slangen passar rätt in i dosan då? man kanske tom. ska borra först och montera kortnlingen med dosan på sedan?
Hålen genom reglarna borrar du några dm från dosan och kottlingen (med dosan monterad) skåskruvar du fast på en stående regel, Är det för uttag vid golvet fäster du kottlingen i golvregeln och den stående regeln.
okay, skönt att höra.... tänkte att nu får ja regla om. för att få eldosan där jag vill... men det är bara att försöka få dit dem där de passar alltså
blir nog en del lustiga lösningar känner jag...
var inne på att montera med gängstång och muttrar.... men vilken tid det skulle tagit
var inne på att montera med gängstång och muttrar.... men vilken tid det skulle tagit
väggen är mycket krokig
men jag har skruvat ihop ett helt regelverk som jag skruvar fast 3-7 cm från timmerväggen,
skruvat i tak och golv.
sedan tar jag 45mm isolering på rulle mellan regelverk och timmer
och vanlig 45mm skivisolering i regelverket.
sedan på med plast + osb + gips
men bra tips där med karmskruven!
men jag har skruvat ihop ett helt regelverk som jag skruvar fast 3-7 cm från timmerväggen,
skruvat i tak och golv.
sedan tar jag 45mm isolering på rulle mellan regelverk och timmer
och vanlig 45mm skivisolering i regelverket.
sedan på med plast + osb + gips
men bra tips där med karmskruven!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
