Hej,

Är nyinflyttad i en lägenhet där duschväggen inte är kakel eller klinker utan är målade (på gips antar jag) på samma sätt som resten av badrummet, vilket tydligen ska vara fackmannamässigt.

Jag vill fästa upp en duschhylla att ha schampoo och tvål på, vilket jag trodde var ett väldigt litet projekt, men har nu insett att det verkar större än vad jag trodde. Jag vill naturligt undvika att skruva, med all risk det skulle innebära, men det verkar samtidigt som att de flesta lim/tvåtejpsystem rekommenderar kakel och att det går bort på gipsväggar.

Hur och vad gör jag? Är sugpropp-korgar mitt enda alternativ?

En sådan här
3000964E.jpg
Eller en sån här
4_46666.jpeg
Som du hänger på duschblandaren är det perfekta valet!
Finns att köpa "över allt".

Väntanuväntanuväntanu. Målad gips i en dusch??

Hur som helst ska sugproppsprylar undvikas till varje pris. Suger var ordet, och det finns även en och annan konstruktör som man blir sugen på att ge en propp. Frågan är inte om utan när de rasar ner, förmodligen den dagen du ställt din svindyra after shave-flaska i glas på den dessutom. Duger inte ens som dörrstopp.

Tack för svaren! Jag är varken särskilt insatt eller. har koll på hur det är byggt, men gissar på att det är någon slags vattenavvisande färg.

Ska undvika propp då med andra ord, vilket begränsar mig ytterligare!

Problemet med att hänga på blandaren är att jag har en "inbygg" dusch (ungefär nedan), så jag kan inte hänga saker i blandaren; har redan testat det alternativet. Alternativet är som ni säger att hänga det i glasduschväggen, bara att jag tycker det blir så jäkla fult.

Finns det inget smidigt sätt att sätta upp korgar på väggen?

BirgitS
Du måste veta hur väggen är uppbyggd för att veta hur något ska fästas i den, men det är en risk att göra hål inne i duschen.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.