19 754 läst ·
21 svar
20k läst
21 svar
Fast telefon med plats för sim-kort
Sorry, läste för dåligt vilket tillhör undantagen.Mikael_L skrev:
Ja nu gällde tråden inte små eller enkla mobiltelefoner, utan GSM-telefoner som ser ut som gamla fasta telefoner.
Men tack för din medverkan.![]()
I mitt fall så letar jag efter en telefon med en ordentlig lur, och gärna ganska stora knappar åt min far som har parkinsson. Det är helt omöjligt för han att sköta en "vanlig" mobil längre.
Deras boxar vet jag inte men liknande finns,useless skrev:
https://www.induo.com/produkt/gsm-3g-gateway/
https://binarteknik.se/sv/tradloes-naetverk-wifi-lte-bt-modems-antenn/15947-info-kommer.html
https://www.kjell.com/se/produkter/...arm/tell-gsm-modul-for-samtal-och-larm-p67399
Och nu är den äntligen provad.
Fungerar, och jag kan inte ge så väldigt mycket mer uttömmande rapport än ...
Den har högtalartelefon med lite halvcrappigt ljud och lurljud som verkar vara helt OK.
Man kan ringa eller svara på högtalarläge, sen bara lyfta luren så går det automatiskt över.
Lägg på luren så kopplas samtalet ner.
Telefonboken var lite halvkrånglig, inte helt klockren i alla fall.
Det går att lägga in 8 st snabbnummer som man får genom att trycka och hålla inne knapp 2 till 9 i ett par sekunder. Men jag var tvungen att skriva en separat papperslapp över vilka man ringer med snabbvalen, telefonen har inget smart sätt att presentera detta.
Skriv och ställ frågor om det är något som någon undrar över ... Jag fortsätter ha tråden på bevakning.
Fungerar, och jag kan inte ge så väldigt mycket mer uttömmande rapport än ...
Den har högtalartelefon med lite halvcrappigt ljud och lurljud som verkar vara helt OK.
Man kan ringa eller svara på högtalarläge, sen bara lyfta luren så går det automatiskt över.
Lägg på luren så kopplas samtalet ner.
Telefonboken var lite halvkrånglig, inte helt klockren i alla fall.
Det går att lägga in 8 st snabbnummer som man får genom att trycka och hålla inne knapp 2 till 9 i ett par sekunder. Men jag var tvungen att skriva en separat papperslapp över vilka man ringer med snabbvalen, telefonen har inget smart sätt att presentera detta.
Skriv och ställ frågor om det är något som någon undrar över ... Jag fortsätter ha tråden på bevakning.
För 4-5 år sedan köpte vi en "fast telefon med SIM kort" till min mor som var 90+ och dement.
Hon kunde känna igen sig och hantera den som om den vore en gammaldags. (Hade inte varit någon idé att ens tänka modern smartphone)
Den hette LS-960 Made in China... nånting och fungerade perfekt till sitt syfte.
Hon kunde känna igen sig och hantera den som om den vore en gammaldags. (Hade inte varit någon idé att ens tänka modern smartphone)
Den hette LS-960 Made in China... nånting och fungerade perfekt till sitt syfte.
Klicka här för att svara
