3 757 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Fasadfärg!
;DHej alla!Tycker som många andra att det är väldigt fint med järnvitriol,men jag undrar om det finns ngt annat alternativ.Jag har kollat runt en del men hittar inte så mycket. Det jag tänker på är om det finns ngn lasyr eller slamfärg som ger liknande resultat...Må väl i julstöket!
Johannes: självfallet kan du göra som Nithin säger och göra en provbit. Problemet är bara att järnvitriol inte "färgar" panelen på direkten utan det sker under en längre period.
När vi behandlade vårt hus hade det till en början mycket mera bruna toner för att sedan gå över mot lite mörkare typ svart. Idag 2 år senare är det mer åt grått, silver och jag tror att det kommer ljusna ännu lite mer.
Men om du går in i en färghandel så brukar de kunna säga vilken blandning på lasyr som är lämplig och dessutom ofta ge dig en adress till någon som använt denna lasyr.
När vi behandlade vårt hus hade det till en början mycket mera bruna toner för att sedan gå över mot lite mörkare typ svart. Idag 2 år senare är det mer åt grått, silver och jag tror att det kommer ljusna ännu lite mer.
Men om du går in i en färghandel så brukar de kunna säga vilken blandning på lasyr som är lämplig och dessutom ofta ge dig en adress till någon som använt denna lasyr.
Klicka här för att svara