Hej. Har ett förråd med södervägg som målats om kanske 5-7 ggr sedan 1962. Varav det två senaste gångerna av mig.
Att skrapa bort löst sittande färg brukar gå fort men då återstår ett landskap med åsar och dalar, och många skarpa kanter mellan. Att måla på detta går ju bra men jag skulle önska ett slätare och snyggare resultat. Lite vågigt kan vara OK, men inte mycket. Skarpa kanter är inte OK.
Det är totalt cirka 25 kvm. Typ av panel enl bild nedan. OBS! BILDEN VISAR INTE MIN PANEL utan är en bild jag snodde för att visa typen.
Så vad finns det för tekniker? Hur lång tid tar de? Vad kostar de? Vad föreslås?
Prio:
1. Ska kunna utföras av mig (endast medelbra på praktiska göromål).
2. Tidsåtgång.
3. Kostnad.
/PG
Att skrapa bort löst sittande färg brukar gå fort men då återstår ett landskap med åsar och dalar, och många skarpa kanter mellan. Att måla på detta går ju bra men jag skulle önska ett slätare och snyggare resultat. Lite vågigt kan vara OK, men inte mycket. Skarpa kanter är inte OK.
Det är totalt cirka 25 kvm. Typ av panel enl bild nedan. OBS! BILDEN VISAR INTE MIN PANEL utan är en bild jag snodde för att visa typen.
Så vad finns det för tekniker? Hur lång tid tar de? Vad kostar de? Vad föreslås?
Prio:
2. Tidsåtgång.
3. Kostnad.
/PG
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Glömde Bilden:P Pergunnar skrev:Hej. Har ett förråd med södervägg som målats om kanske 5-7 ggr sedan 1962. Varav det två senaste gångerna av mig.
Det är totalt cirka 25 kvm. Typ av panel enl bild nedan. OBS! BILDEN VISAR INTE MIN PANEL utan en bild jag snodde för att visa typen.
Så vad finns det för tekniker? Hur lång tid tar de? Vad kostar de?
Prio:
2. Tidsåtgång.
3. Kostnad.
/PG
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett sätt är ju att skrapa bort all gammal färg. Då blir det slätt. Mycket jobb men går rätt smidigt med värme(Speedheater).
Alternativet om man vill ha det slätt är väl att byta panelen?
Alternativet om man vill ha det slätt är väl att byta panelen?
Klicka här för att svara