P
Räcker det att skruva Tp20 tak med 20 mm skruv? Insåg mitt misstag att köra med tunn ströläkt, samt bärläkt 25 mm. Jag hade massa gamla golvbräder låg som jag sågade upp till läkt, därav 25 mm. Men nu slog det mig att farrmarskruv 35mm då är och nosar i takduken under. Trist om det skulle skava hål..:sweat:
 
Klyv remsor av takmasonite (4mm) och fäst på bärläkten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
S Spikrätaren skrev:
Klyv remsor av takmasonite (4mm) och fäst på bärläkten.
Jo, jag tänkte att man kan ju sala på, men det är ju så knökigt att stappla runt på den förbannade läkten. Räckte när man satte den.
 
mowatom skrev:
Jo, jag tänkte att man kan ju sala på, men det är ju så knökigt att stappla runt på den förbannade läkten. Räckte när man satte den.
Ajdå... är inte den korta vindskivsplåtskruven 25mm, borde bli tillräckligt starkt, är väl dock lite dyrare än farmaskruven...
 
Rickard.
20mm skruv är överlappsskruv och är gjord för att skruva plåt i plåt. Den sitter nästan ingenting i trä så det funkar inte. Har du tur kanske det går att hitta en kortare variant utan borrspets som skulle fungera.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Tack för alla svar! Jag salade på iaf, det blev ju lite enklare när det nu fanns läkt att vara på. Så nu brassar jag på med 35mm(y)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.