Hej, och god fortsättning till alla.
Vi tänkte passa på och måla lite i ungdomarnas rum i mellandagarna. Vi lovade att de själva fick stå för färgvalet, det kanske vi inte skulle gjort. Nu vill den ena grabben måla allt helt svart. Dörrar väggar tak bokhylla. Är det någon som har gjort detta och går det att leva i sådant rum?
Lovat är lovat.

MVH
Trollbacken

ja vi har ett svart sovrum..det är extra matt färg som ger en fin lyster..skall ni köra svart tycker jag att helmatt är det enda som funkar på väggen.lister och foder kan man köra halv eller helblank snickeri färg i svart..blir kanon fint.

snyggt med nån egenkomponerad schablonbård i silver eller guld upp mot tak.. ;)

jag skulle nog hållt mig till väggar och lister i svart och inte ge mig på möblerna..möbler och tavlor  gör att det blir en trevlig kontrast..

Låter väldigt "deprimerande" att ha den färgen en längre tid.
Det går inte att kompromissa med sonen. Att ha en svart fondvägg och kanske även bokhyllan och sen någon anna kulör på resten...?

Gå in på en sajt där man kan färglägga ett rum, till exempel:

www.nordsjo.se/colour3.asp

Där kan sonen få en i alla fall hyfsad uppfattning om sitt färgval. Experimentera lite, testa med en fondvägg eller mörkare grå nyanser, lek! Kanske håller han fast vid sin idé, kanske får han några andra infallsvinklar. Håller absolut med ikeahanterkaren om att använda en extra matt svart färg till väggarna. Att sonen vill ha även taket svart ger mig klaustrofobiska rysningar längs ryggraden men kanske kan det "övergrottsliga" dämpas lite med den belysning han i övrigt ska ha i sitt rum. Kanske en stjärnhimmel i taket, multibelysning på väggarna, spottar som accenturerar en eller flera tavlor..?

Önskar er lycka till! ;)

/Pernilla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.