Från början var huset målat i järnvitriol. Nästa ägare målade huset i en gråblå lasyrfärg (tror jag) så nu är det ju kört med järnvitriol...
Vi tänkte måla huset grått med vita fönster, lister etc. Problemet är att listerna måste målas om och vi vill inte behålla den knallblå färgen och om vi målar vitt och behåller fasadfärgen så tror vi att det skär sig. Dessutom måste solsidan på fasaden målas om senast nästa år. Det är ett svart plåttak, relativt platt. Huset ligger på ett berg med blandad villabebyggelse. En hel del natur (barrskog). Förslag på färger och kombos samt varning för dåliga kombos.
Huset är väldigt svårmålat så jag vill helst inte måla förrän om 8-10 år igen...
Bifogar bild