Från början var huset målat i järnvitriol. Nästa ägare målade huset i en gråblå lasyrfärg (tror jag) så nu är det ju kört med järnvitriol...

Vi tänkte måla huset grått med vita fönster, lister etc. Problemet är att listerna måste målas om och vi vill inte behålla den knallblå färgen och om vi målar vitt och behåller fasadfärgen så tror vi att det skär sig. Dessutom måste solsidan på fasaden målas om senast nästa år. Det är ett svart plåttak, relativt platt. Huset ligger på ett berg med blandad villabebyggelse. En hel del natur (barrskog). Förslag på färger och kombos samt varning för dåliga kombos.
Huset är väldigt svårmålat så jag vill helst inte måla förrän om 8-10 år igen...

Bifogar bild
 
  • blåaktigt hus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är ett laserat hur så skulle jag tänka mig för ett par gånger innan jag väljer att t ex täckmåla det. Har själv täckmålat hus och då finns ingen chans att få laserat om man inte vill byta hela panelen.

Kanske det skulle gå att lasera om det med en gråare nyans, mer lik järnvitriol. Sedan köra svart på foder och fönster. Kanske behålla blått på dörrar.

Skulle kunna bli snyggt om man kan få till rätt lite grå-gröna nyans.

Lycka till.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.