ska strax börja foga på mitt kakel och tänkte rådfråga forumet om färgval på fogen.
Har sedan tidigare köpt ljusgrå fog för hela badrummet men har blivit avrådd att använda detta på golvet då det visar smuts och missfärgning tidigare. Har tänkt ha det på väggen och sedan något mörkare på golvet.
Bifogar bilder på mitt kakel. Glasmosaiken är inne i duchutrymmet, dom svarta stora plattorna är resten av golvet och 3 bilden är väggen.
Vad är era erfarenheter om detta?
Har sedan tidigare köpt ljusgrå fog för hela badrummet men har blivit avrådd att använda detta på golvet då det visar smuts och missfärgning tidigare. Har tänkt ha det på väggen och sedan något mörkare på golvet.
Bifogar bilder på mitt kakel. Glasmosaiken är inne i duchutrymmet, dom svarta stora plattorna är resten av golvet och 3 bilden är väggen.
Vad är era erfarenheter om detta?
Du kanske kan kompletera med fogimpregnering och fogsilikon (som man stryker på fogarna, om det nu sitter kvar på golvet...). I alla fall i duschhörnan! Jag har sett för 250 kr / 3 m^2 på silvan och en på Bauhaus som var myyycket billigare samt silikon-varianten på Optimera. Jag anar dock att den dyrare är bättre, det brukar ju vara så... 
Vi har vit fog på väggarna och ljusgrått på golvet, men badrummet är för nytt (första duschen igår!) för att kunna utvärdera. Nu ser det inte ut att vara så i ditt badrum, men vi har vitt kakel, och den vita fogen är faktiskt vitare än kaklet och får nästan kaklet att se lite dassigt ut med facit i hand...
Mvh,
Andreas
Vi har vit fog på väggarna och ljusgrått på golvet, men badrummet är för nytt (första duschen igår!) för att kunna utvärdera. Nu ser det inte ut att vara så i ditt badrum, men vi har vitt kakel, och den vita fogen är faktiskt vitare än kaklet och får nästan kaklet att se lite dassigt ut med facit i hand...
Mvh,
Andreas
Jag gillar lite mörkare fog så mitt lilla badrum får svart klinker på golvet med mörkgrå fog. Mörkbrun/guld-mosaik på väggarna med mellangrå fog.
Klicka här för att svara