Hej!
Första tråden jag skapar efter att tidigare bara tagit del av alla kloka tankar och inlägg på detta forum. Guld värt för en amatör som jag. 😀
Nu till min fundering: Jag bygger ny altan då den förra ruttnat totalt. På bilden syns den gamla regeln mot husväggen som var en del av altanväggen markerad med röd pil. Regeln var inte fäst i själva husväggen utan bara via vinkeljärn i taket (syns på bilden) samt i reglarna till trallen. Om jag gör likadant (vill helst inte borra i husvägg om det går att undvika) bör jag då ha någon form av fog mellan vägg och regel för att täta till? Den förra regeln hade inte det vilket lämnade en liten glipa intill husväggen.

Mycket tacksam för svar.

• Gammal regel mot husvägg markerad med röd pil. Vinkeljärn fäster regeln i taket. Regel från äldre altan. Synligt plank, kvast och husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du bör nog ej stänga in fukt bakom regel med fog då puts tar upp fukt , utan lämna en glipa så det torkar ur när chans finns. Regeln ser hyffsat frisk ut åtminstone på bild.

H Håbbe01 skrev:
Du bör nog ej stänga in fukt bakom regel med fog då puts tar upp fukt , utan lämna en glipa så det torkar ur när chans finns. Regeln ser hyffsat frisk ut åtminstone på bild.
Regeln var trött när man tittade närmare på den, så den har jag bytt ut. Men jag skippar fog bakom.
Tack för input!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.