Jag plockade isär spruthandtaget till min Wagner 850E och plockade ut nålen, fjäder, munnstycke, etc och tänkte att det där kommer jag ihåh hur delarna ska sitta.
Nu gick det en tid innan jag plockade ihop spruthandtaget med nålen och tillhörande delar så jag kommer inte ihåg var en svart plastdistans ska sitta.

Jag har försökt olika varianter på montering men jag tycker inte jag får till avtryckaren som den var förrut. Något gör jag väl fel?
Mejlade med Wagner supporten...Orkla house där dom rekommenderade mig att ladda ner manualen som jag redan har. Jag fick även ett nummer till en reparationsverkstad,
KMG Maskinservice i Stockholm som jag ringde och dom sa att dom hade en sprängskiss på min färgspruta med nålen, etc. Vad glad jag blev när han mejlade mig en......manual, som jag redan har till färgsprutan. I manualen står inget om hur man tar isär nålen, etc.

Är det någon som har en liknande spruta och kan se var plastdistansen ska sitta?
Delar till Wagner 850E spruthandtag på bord med pil till en svart plastdistans och texten "var ska den svarta plastdistansen sitta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Diod Diod skrev:
Jag plockade isär spruthandtaget till min Wagner 850E och plockade ut nålen, fjäder, munnstycke, etc och tänkte att det där kommer jag ihåh hur delarna ska sitta.
Nu gick det en tid innan jag plockade ihop spruthandtaget med nålen och tillhörande delar så jag kommer inte ihåg var en svart plastdistans ska sitta.

Jag har försökt olika varianter på montering men jag tycker inte jag får till avtryckaren som den var förrut. Något gör jag väl fel?
Mejlade med Wagner supporten...Orkla house där dom rekommenderade mig att ladda ner manualen som jag redan har. Jag fick även ett nummer till en reparationsverkstad,
KMG Maskinservice i Stockholm som jag ringde och dom sa att dom hade en sprängskiss på min färgspruta med nålen, etc. Vad glad jag blev när han mejlade mig en......manual, som jag redan har till färgsprutan. I manualen står inget om hur man tar isär nålen, etc.

Är det någon som har en liknande spruta och kan se var plastdistansen ska sitta?
[bild]
 
Ser nog felet på din färgspruta,du har beläggning på nålen,putsa av den med stålull så funkar den igen
Hade själv samma problem,trodde jag satt ihop den fel,nålen ska röra sig o det gör den inte om den ser ut som din på bilden
Peter
 
Plast distansen ska sitta på själva munstycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.