Hej jag har ett ikeakök som är ca 1år gammalt och båda skåpluckorna brevid diskmaskinen har börjat tappa färgen
har jag gjort fel som har diskmaskinen kant i kant med köksskåpen eller är det dårlig kvallite på köksluckorna (färgen)..?

(ska man ha någon täckskiva mellan skåp & diskmaskin ?)

Ringt och pratat med Ikea? Måste väl finnas ngn garanti?

6
Var på luckan har färgen lossnat? Vilka luckor är det? Har luckorna skavt mot diskmaskinen när luckan öppnas? Säkert inga problem med att få byta luckorna på IKEA.

Det är på sidorna som är mot diskmaskinen som färgen släpper...det blir väll av ångan.
men färgen ska väll inte släppa..jag har skåpen diktan mot diskmaskinen det ska väll fungera eller har jag gjort fel???

6
eddy skrev:
Det är på sidorna som är mot diskmaskinen som färgen släpper...det blir väll av ångan.
men färgen ska väll inte släppa..jag har skåpen diktan mot diskmaskinen det ska väll fungera eller har jag gjort fel???
Jag har själv diskmaskinen direkt mot köksskåpen och mina har inte släppt någon färg. Vilken modell är det på luckorna? Har du kollat med IKEA än? Säkert inga problem att få byta dom.

lidingö heter luckorna och nej jag har inte pratat medikea än men jag får väll åka och göra det snart !!!.
annars är jag nöjd med köket än så länge....

Öppnar du diskmaskinen så fort maskinen indikerar att den diskat färdigt?

Hur har det gått med luckorna?

Det undrar jag med, har också Lidingö där färg har släppt på snickeriluckan till maskinen. Kan det ha något med den där folien som man skulle sätta på undersidan av diskbänken, fattade aldrig hur den skule sitta riktigt.

man skall aldrig öppna luckan innan den svalnat. det sade en annan kökssäljare för ångan är ju varm och löser vilken färg som helst.
hoppas det går bra på IKEA för jag har bestämt mig för Lidingö oxå..

Lmob skrev:
man skall aldrig öppna luckan innan den svalnat. det sade en annan kökssäljare för ångan är ju varm och löser vilken färg som helst.
hoppas det går bra på IKEA för jag har bestämt mig för Lidingö oxå..

Precis vad jag är ute och fiskar efter. I många fall är det handhavandefel som gör att luckorna och bänkskivorna vid diskmaskinerna blir förstörda för man kan jämföra med att stoppa in luckan i en bastu. Då förstår många att luckan inte skulle hålla speciellt länge men att öppna en precis färdigkörd diskmaskin ger till viss del samma effekt. Nu är det inte alls säkert att det hänt på detta sätt men de skador jag sett har bara orsakats pga felaktigt handhavande :/

det är samma med folk som ställer en perkulator på diskbänken så ångan går upp på överskåpen, inte heller bra..

Eller har sina kaffemaskiner på samma ställe på sina massiva träbänkskivor och sedan undrar de varför skivan missfärgar och torkar just där :/

Jaja men har man en Ikea from Whirlpool som torkeffekten är kass så vill man gärna hjälpa till lite så den blir torrare. Men ska nog sluta med det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.