7 396 läst ·
13 svar
7k läst
13 svar
färgsläpp på köksluckor ?
Hej jag har ett ikeakök som är ca 1år gammalt och båda skåpluckorna brevid diskmaskinen har börjat tappa färgen
har jag gjort fel som har diskmaskinen kant i kant med köksskåpen eller är det dårlig kvallite på köksluckorna (färgen)..?
(ska man ha någon täckskiva mellan skåp & diskmaskin ?)
har jag gjort fel som har diskmaskinen kant i kant med köksskåpen eller är det dårlig kvallite på köksluckorna (färgen)..?
(ska man ha någon täckskiva mellan skåp & diskmaskin ?)
Jag har själv diskmaskinen direkt mot köksskåpen och mina har inte släppt någon färg. Vilken modell är det på luckorna? Har du kollat med IKEA än? Säkert inga problem att få byta dom.eddy skrev:
Det undrar jag med, har också Lidingö där färg har släppt på snickeriluckan till maskinen. Kan det ha något med den där folien som man skulle sätta på undersidan av diskbänken, fattade aldrig hur den skule sitta riktigt.
Lmob skrev:
Precis vad jag är ute och fiskar efter. I många fall är det handhavandefel som gör att luckorna och bänkskivorna vid diskmaskinerna blir förstörda för man kan jämföra med att stoppa in luckan i en bastu. Då förstår många att luckan inte skulle hålla speciellt länge men att öppna en precis färdigkörd diskmaskin ger till viss del samma effekt. Nu är det inte alls säkert att det hänt på detta sätt men de skador jag sett har bara orsakats pga felaktigt handhavande :/
Klicka här för att svara