J Jörgen Ö skrev:
Ja att det skulle komma in 4st plattor med annan bränning i ett o samma paket har jag då aldrig
varit med om efter 35år som plattsättare.....
Och att som plattsättare försöka se denna svaga nyansskillnad när man sätter plattorna är i princip omöjligt!

Sitter dessa 4st plattor sas ihop på en o samma vägg?
Tänkte att dom kanske av ngn anledning har fått byta dom, och då tagit 4st plattor från ett annat paket?

Alla plattor sitter långt ner i duschhörnan. Två plattor längst ner bredvid varandra och sedan två plattor på andra sidan, den ena längst ner och den andra över. Så de sitter i närheten av varandra. Det känns som att det är en ny kartong han har öppnat upp med annan bränning.

Nu ser jag ju verkligen skillnaden och tänker att han också borde ha sett det. Å andra sidan gick vi ju och synade på besiktningen utan att tänka på det. Det var ju i och för sig helt överväldigande att se sitt hus första gången klart.

nino nino skrev:
Här är en bild från en bekants badrum som råkade ut för dålig glasyr, tog några veckor innan dom började märka att plattorna ändrade färg
[bild]
Oj, vilken skillnad! Det påminner om vårt badrum.

Hur löste det sig för honom?

Tror att dom skulle få ersättning för badrummet, nybyggt hus och nyfödd bebis (har jag för mig) så dom ville inte stå utan badrum och bo på en arbetsplats.
Det var materialfel så leverantören skulle få stå för allt, rivning osv till nytt badrum

(Taget ur mitt dåliga minne så allt kanske inte stämmer till 100% :) )

Så här ser badrummet ut. Det var visst fem plattor när jag räknade lite noggrannare.

• Hörn av ett badrum med vita väggplattor, fem grå golvplattor och en rundad duschvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett badrum med beige kakelväggar, grått klinkergolv, duschhörna och metallgolvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där va inte snyggt, det hade jag retat mig på. Nyfiken fråga: vad är det för något du har i hörnet?

Det där är ju garanterat materialfel, glasyren som det är fel på.
Tillverkaren/ importören ska stå för det

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det där va inte snyggt, det hade jag retat mig på. Nyfiken fråga: vad är det för något du har i hörnet?
Nej, det är inte snyggt. Lite förundrad över att vi inte märkt något förrän nu. Mem med två småbarn och knappt tid för toalettbesök så har det väl inte kunnat registreras i min hjärna...

Det är en duschhylla, Skagen. Perfekt att ha för att gömma undan duschkrämerna!

nino nino skrev:
Det där är ju garanterat materialfel, glasyren som det är fel på.
Tillverkaren/ importören ska stå för det
Ska ringa imorgon till affären där de inhandlades. Se vad de säger.

nino nino skrev:
Tror att dom skulle få ersättning för badrummet, nybyggt hus och nyfödd bebis (har jag för mig) så dom ville inte stå utan badrum och bo på en arbetsplats.
Det var materialfel så leverantören skulle få stå för allt, rivning osv till nytt badrum

(Taget ur mitt dåliga minne så allt kanske inte stämmer till 100% :) )
Att stå utan badrum är ju ingen hit direkt. Vi fåt se vad de säger. Men misstänker att de inte kommer vilja betala ersättning utan i så fall fixa till problemet.

S Sandrak80 skrev:
N

Det är en duschhylla, Skagen. Perfekt att ha för att gömma undan duschkrämerna!
Ändå stod det ett par flaskor på golvet. :crysmile:

Immobil Immobil skrev:
Ändå stod det ett par flaskor på golvet. :crysmile:
Hoppades på att ni skulle missa se det men icke!! Observant!

Nu har jag pratat med affären som menar på att man kan knacka bort dessa plattor och ersätta med nya. Att det sitter en glasfiberduk som gör att det är möjligt. Jag trodde det var ett stort nej, nej att göra det. Vad säger ni andra?

Rent teoretiskt så kan det gå, och visst är det så att det finns större chans att det lyckas utan att förstöra tätskiktet iom det sitter en folie. Men, frågan är vem som vill utföra det, som då samtidigt måste stå för garantierna?
Och finns det lika/samma bränning att få tag på?

J Jörgen Ö skrev:
Rent teoretiskt så kan det gå, och visst är det så att det finns större chans att det lyckas utan att förstöra tätskiktet iom det sitter en folie. Men, frågan är vem som vill utföra det, som då samtidigt måste stå för garantierna?
Och finns det lika/samma bränning att få tag på?
Helt ok känns det väl inte men om någon kan ge garantier så behöver egentligen inte vi bekymra oss. Tänker också att det vore bra om någon kunde besikta fuktspärren innan de sätter upp det nya kaklet. Kan man se med blotta ögat om det är intakt?

Den som ger dig garanti idag kan ha gått i konkurs imorgon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.