Kallgaraget på ca 25 kvm är snart ett varmgarage efter en total makeover. Först ska byggfirman flyta plattan då gjutningen inte blev bra. Flytspacklet är Weber industri så det klarar att fungera som ytskikt. Men jag tänkte måla för att få en yta som är lättare att underhålla.
Krävs för flytspackel samma åtgärd som på betong, dvs syratvätt eller att slipa bort betonghuden? Funderar på om min 150 mm Mirka Deros kommer funka för ändamålet i så fall.
Vad har ni målat era garagegolv med? Vad har funkat/inte funkat? Ibland kommer det stå en bil där men troligen blir det i huvudsak en snickarverkstad så ingen stor belastning.