2 005 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Färdiga kontrakt för bostadsköp
En ytterligare fråga har uppkommit.
Vid kontakt med stadsbyggnadskontoret tycks det inte finnas några uppgifter om att detta är en lokal hos sbk. Enl. planbestämmelserna är tydligen hela byggnaden bostäder. Det verkar då på handläggaren som om det räcker med att lägenheten får andelstal etc. och inget bygglov om ändrad användning krävs. (Inga ombyggnationer ska ju ske).
Det verkar ju tämligen smidigt att slippa blanda in sbk och bygglov etc.!
Kan detta förfarande stämma? Några varningar? Kan det uppkomma problem då jag skall mantalskriva mig på adressen?
/K
Vid kontakt med stadsbyggnadskontoret tycks det inte finnas några uppgifter om att detta är en lokal hos sbk. Enl. planbestämmelserna är tydligen hela byggnaden bostäder. Det verkar då på handläggaren som om det räcker med att lägenheten får andelstal etc. och inget bygglov om ändrad användning krävs. (Inga ombyggnationer ska ju ske).
Det verkar ju tämligen smidigt att slippa blanda in sbk och bygglov etc.!
Kan detta förfarande stämma? Några varningar? Kan det uppkomma problem då jag skall mantalskriva mig på adressen?
/K
låter bra, men jag skulle nog vilja ha det skriftligt... Spontan tanke, på ritningen över huset som finns registrerad hos sbk,står det lokal där? Då borde du behöva söka bygglov... Men jag vet absolut inte... jag bara gissar...
Klicka här för att svara