Nissens
Slottsbäcksväktarn skrev:
Du verkar ha problem. Sök hjälp.
Det är ts som ber om hjälp. Vad har du bidragit med annat än vilseledande kommentater som ger luft åt misstankar att du också är inblandad i ts problematik?

Du påstår saker utan att kunna styrka det, och du har inte beslutsgången i en brf klar för dig trots att du däger dig ha ett halvt sekels erfarenhet av dem…

Kan du komma med ett råd till ts som hjälper honom tror du? Undvik gärna personangrepp som omväxling.

• Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Visst, så nu är du igång igen. Jag har gett konstruktiva råd till ts, men du menar att tråden handlar om något annat? Apropå klåda, på vilket sätt hjälpte ditt inlägg ts?
Jag hade en svag förhoppning att du inte ska fortsatta att harva på som du så duktigt gör i vissa trådar utan att träffa den ursprungliga frågan.

H
wd41 wd41 skrev:
Sälj medan altanen finns kvar och köp hus
Menar du att TS ska sälja lägenheten utan att berätta för köparen att det finns ett rivningsbeslut på altanen, för att få mer betalt?
Det är nog i så fall ett av dom sämsta råden jag läst här, både moraliskt och juridiskt...

• Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Håkan V
  • Laddar…
niklaslindqvist niklaslindqvist skrev:
Hej,

Styrelsen i min BRF har beslutat om att riva min altan. Altanen är godkänd av tidigare styrelse och stått där sen 2017 och vi har bott här sen sommaren 2020.
Dom ska inte göra något speciellt med marken eller något arbete med fasaden. Bara göra det till en gräsplätt.
Det är ingen annan i föreningen som har altan, alla andra har balkonger.

Jag har läst på lite om nyttjanderättsavtal etc och framfört detta. Men dom har beslutat att den ska rivas och om jag säger nej så skulle dom skicka kronofogden att riva den??? Kan det gå till såhär?
Leta upp styrelse protokollet och tidigare styrelse.
Jag har själv haft problem med styrelse som viftat bort tidigare ingånga avtal.

• Gilla
Stellan Svealand
  • Laddar…
Fairlane
M Mårten Levin1 skrev:
Leta upp styrelse protokollet och tidigare styrelse.
Jag har själv haft problem med styrelse som viftat bort tidigare ingånga avtal.
TS har inte varit inloggad på ett år så han har säkert gått vidare.

niklaslindqvist niklaslindqvist skrev:
Efter ett möte igår så har dom erbjudit att stå för kostnaderna att riva den. Dom väntar på mitt beslut i det hela nu. Skulle vi inte acceptera det, så va nästa steg KFM och eventuellt rättegång då.
Tycker det är helt sjukt att dom kan få förstöra så mycket bara av principskäl och egenintresse. Självklart är det ju 2 par i styrelsen (4 av 7st i styrelsen) som bor ovanför oss som förmodligen är rakt av avundsjuk.
Du har rätt till årsmöte om du samlar tio procent av medlemmarna. Titta i stadgarna. Hotet med kronofogde fungerar inte eftersom det räcker med att bestrida sedan måste de stämma dig vid tingsrätt.Frågan om övriga medlemmar är intresserad att betala för en rättstrid. Bättre är att erbjuda hyra för den delen av marken som altanen nyttjar.

• Gilla
Stellan Svealand
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.