bonnier skrev:
Jag skulle tro att problemet för TS är att han/hon hade en förhoppning om att bo lantligt/på landet inte skulle innebära teaterföreställning eller något annat folksamlande invid husknuten.
Finns det grannar så är detta ett fullständigt utopiskt önskemål. Människor har vänner, vänner samlas i folksamlingar. Vill man ha garanterat fritt från mänsklig aktivitet får man söka bygglov för flera meter höga murar runt ett gods. Även där kan skadlig musik höras över muren om det vill sig illa så helt lugnt och människofritt blir det nog inte förrän i graven.

SOCKEPLAST skrev:
Finns det grannar så är detta ett fullständigt utopiskt önskemål. Människor har vänner, vänner samlas i folksamlingar. Vill man ha garanterat fritt från mänsklig aktivitet får man söka bygglov för flera meter höga murar runt ett gods. Även där kan skadlig musik höras över muren om det vill sig illa så helt lugnt och människofritt blir det nog inte förrän i graven.
Jag har ingen aning om vad TS egentligen vill, helt människofritt, som du uttrycker det, eller en granne med "normala" grannvanor och vänbesök. Det sistnämnda är väl vad de flesta förväntar sig om man bosätter sig invid andra, möjligtvis att man kan förvänta sig mer störande moment ju tätare inpå grannarna är.

Ok . tack för svaren.. det var som jag trodde. ville kolla lite bara.
har inget emot att det spelas teater.

Angånde det juridiska.

Nu är jag kanske ute på djupt vatten men jag tror att den som vill anordna något liknande kan komma runt många av de juridiska hinder som finns genom att se till att evenemanget endast är till för ett slutet sällskap.

Är du orolig att folk kommer att parkera dumt, blockera er infart eller springa runt på er tomt så kan du väl prata med grannen och säga till att de får sätta upp markeringar eller på annat sätt visa var besökarna kan ställa bilarna och sig själva. Ni ska ju inte bli störda i onödan för att de drar dit en massa folk. Men sköter de allt ordentligt och inte låter folk springa runt och skräpa ner och bära sig åt i grannskapet är det väl inga problem med en sådan tillställning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.