T TechChad skrev:
Visa mig några regler eller lagar som säger att man inte får göra så!
Sunt förnuft? Respekt för andra?

• Gilla
Loket_a och 1 till
  • Laddar…
T
K Kane skrev:
Sunt förnuft? Respekt för andra?
Eh, sånt är överskattat. Ge mig riktiga bevis!

• Gilla
Janostina
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Trolla nån annanstans Pavo grande!

• Gilla
  • Älska
TechChad och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som en "poor mans" biltelefon i slutet på 80-talet :)

• Haha
TechChad och 1 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Allmän farlig "nånting", självklart inte OK:geek:

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
K Keld skrev:
Allmän farlig "nånting", självklart inte OK:geek:
Vilken paragraf är det?:geek::geek:

R RoAd skrev:
Nej, inte en del av syret, det innehåller förstås inget kol.
Ska man vara petig (och det får man vara på en fredag :)) så skrev han inte att kolet skulle komma från syret, bara att en del av syret andas ut i form av koldioxid.

• Gilla
  • Haha
DanyBouy och 2 till
  • Laddar…
Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik eftersom ladduttaget sitter på vänster sida. Därför har han parkerar mot körriktningen. Är det fler modeller som har uttaget till vänster? Det är ju helt efterblivet. Är finessen att föraren slipper gå runt bilen för att plugga i kontakten?

Det kan inte vara så svårt att ställa sig i snön på gräsmattan för laddning så stör han ingen annan som passerar på trottoaren. Eller flytta sen fula bigbagen och parkera där.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
parkerar mot körriktningen är faktiskt lagligt i många länder exempel här i frankrike och några elbilar laddas från fronten

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Sedan så är nog inte tanken att man står på vägen och laddar bilen, utan på en parkeringficka, egna uppfarten eller liknande.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
parkerar mot körriktningen är faktiskt lagligt i många länder exempel här i frankrike och några elbilar laddas från fronten
Jag vet det men nu är diskussionen om Sverige.

Fronten är en bättre placering.

P
Anna_H Anna_H skrev:
Barn under 8 år ska cykla på gångbanan, de bör inte cykla ute på vägen. Rullator, barnvagn mfl också.
Äh, om man ser kabeln och kommer med rullator, barnvagn eller permobil så drar man ur kabeln och kastar in på tomten.

Kommer väl se ut så bland flerfamiljshusen i framtiden, kablar överallt.

Trädgårdshandeln bredvid mig ställde sin "öppet" skylt mitt på trottoaren bredvid riksväg, den knuffade jag in på deras tomt då inga barnvagnar kom förbi :)

Utsättaren Utsättaren skrev:
Kommer man med cykel på gångbanan så kallas det karma.
Fast det är väl dumt att ha en kabel där ändå, även om en vuxen cyklist gör fel så är det inte rätt att fälla den och kosta vården onödig tid och pengar.

Om man tvunget ska ha kabel på vägen så får man väl se till att lägga den på marken och markera.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik eftersom ladduttaget sitter på vänster sida. Därför har han parkerar mot körriktningen. Är det fler modeller som har uttaget till vänster? Det är ju helt efterblivet. Är finessen att föraren slipper gå runt bilen för att plugga i kontakten?

Det kan inte vara så svårt att ställa sig i snön på gräsmattan för laddning så stör han ingen annan som passerar på trottoaren. Eller flytta sen fula bigbagen och parkera där.
fast du skrev ju
P Pin skrev:
Jag vet det men nu är diskussionen om Sverige.

Fronten är en bättre placering.
ja fast du skrev Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik tror du bilen ska ha den på höger bara för lilla sverige inte inte tillåter att man parkerar mot körriktningen

• Haha
  • Gilla
erik_qwerty och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
T TechChad skrev:
Sunt förnuft.

Nja, även BMW har några modeller med laddkontakten på förarsidan.

• Wow
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.