74 316 läst ·
256 svar
74k läst
256 svar
Får man göra så här?
Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik eftersom ladduttaget sitter på vänster sida. Därför har han parkerar mot körriktningen. Är det fler modeller som har uttaget till vänster? Det är ju helt efterblivet. Är finessen att föraren slipper gå runt bilen för att plugga i kontakten?
Det kan inte vara så svårt att ställa sig i snön på gräsmattan för laddning så stör han ingen annan som passerar på trottoaren. Eller flytta sen fula bigbagen och parkera där.
Det kan inte vara så svårt att ställa sig i snön på gräsmattan för laddning så stör han ingen annan som passerar på trottoaren. Eller flytta sen fula bigbagen och parkera där.
Äh, om man ser kabeln och kommer med rullator, barnvagn eller permobil så drar man ur kabeln och kastar in på tomten.Anna_H skrev:
Kommer väl se ut så bland flerfamiljshusen i framtiden, kablar överallt.
Trädgårdshandeln bredvid mig ställde sin "öppet" skylt mitt på trottoaren bredvid riksväg, den knuffade jag in på deras tomt då inga barnvagnar kom förbi
Fast det är väl dumt att ha en kabel där ändå, även om en vuxen cyklist gör fel så är det inte rätt att fälla den och kosta vården onödig tid och pengar.Utsättaren skrev:
Om man tvunget ska ha kabel på vägen så får man väl se till att lägga den på marken och markera.
fast du skrev juP Pin skrev:Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik eftersom ladduttaget sitter på vänster sida. Därför har han parkerar mot körriktningen. Är det fler modeller som har uttaget till vänster? Det är ju helt efterblivet. Är finessen att föraren slipper gå runt bilen för att plugga i kontakten?
ja fast du skrev Bilen är ju tillverkad för vänstertrafik tror du bilen ska ha den på höger bara för lilla sverige inte inte tillåter att man parkerar mot körriktningenP Pin skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Nja, även BMW har några modeller med laddkontakten på förarsidan.