Har hackat upp golvplattan i bottenvåningen på mitt hus från 1951 för att isolera och gjuta ny platta med golvvärmeslang inuti.
Inkommande kraftkabel verkar ha bytts ut en gång i tiden och är fastklamrad utanpåliggande i taket.
Frågan är; får jag lägga ner inkommande kraftkabel i ett kabelskydd så att den går under den nya plattan istället?
Kabeln är av sådan klass som får grävas ner, så där finns inget hinder. Men det kanske finns byråkratiska hinder?