ByggaNytt skrev:
Jorå dubbla batteri finns redan, GSM-modul också för den delen. Blir väl att koppla larmet till UPS:en också i framtiden, samtidigt får det ju vara nån måtta med allt "extralull"  ;)
GSM-modul, UPS... Man blir onekligen lite nyfiken på din bakgrund ByggaNytt, maken till proffsigare "hemmabygge" har nog sällan skådats... 8-) Verkligen imponerande!!!
 
Ahhh, inte så märkvärdigt, morfar + farsan har båda byggt/renoverat hus så tummarna sitter väl genetiskt på rätt ställe ;) :D ;D
 
Han har bara lite kvalitetskänsla men självklart ska du larma fasadmätarskåpet på egen slinga. Kul att veta när de gör en avläsning ;)

Det verkar som om inbrottstjuvarnas handbok har kommit i ny upplaga och där finns tydligen slå av strömen och klipp telekabeln med. En bekant råkade ut för detta och "besökarna" fick lära känna hans tre vallhundar istället. De är dresserade att inte skälla på besökare utanför huset.....
 
mats_o skrev:
men självklart ska du larma fasadmätarskåpet på egen slinga. Kul att veta när de gör en avläsning  ;)
Aha, självklart. Bra tips :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.