Har precis lagt ut golvvärmekabeln i duschrummet. Såg , tyvärr efter , i bruksanvisningen en bild som visar att man inte får dra kabeln under toastol golvfasta skåp och en duschhörna med markerade korta väggar i skissen.
Jag vet inte hur jag skall tolka detta.
Jag hade tänkt sätta upp en duschhörna, 90x90 cm , som skruvas fast i väggarna. På golvet går det en skena som inte skall skruvas i golvet. Kan denna skenan ställa till det ?
Golvvärmekabeln är förresten T2Blue-10.
// Opricruise
Jag vet inte hur jag skall tolka detta.
Jag hade tänkt sätta upp en duschhörna, 90x90 cm , som skruvas fast i väggarna. På golvet går det en skena som inte skall skruvas i golvet. Kan denna skenan ställa till det ?
Golvvärmekabeln är förresten T2Blue-10.
// Opricruise
Jag kan inte se att det skulle vara några problem. Att man inte ska lägga under fasta föremål är för att det inte ska bli för varmt. Men en vanlig list till en duschhörna kan knappast hindra värmen särskilt mycket.
När jag läste samma brux ringde jag till Thorin och han bara suckade över den skissen de har. Han sa att det den skissen menar med dusch är när det är ett fast kar man ställer på golvet med slutande kanter man inte får ha slingan där. Det samma gäller vanligt badkar. Nu la iofs jag en T2 blå 20 men det borde vara samma sak med 10.
Ahaaa.....därmed borde det fungera med min duschhöran. En aning svårtolkad skiss från Thorin. Vet inte hur jag skulle gjort med överskottet på kabeln annars. Tack för svaren Jon_h och Snuttis....
// Opticruise
// Opticruise
Lade också i duschhörnan, samt under badkaret och det vägghängda tvättställsskåpet. Undvek endast toaletten, då både för att det är lite halvdumt att lägga värme under en fast yta och att man riskerar att skruva toastolen i slingan.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Jag vill helst kunna stå i duschen direkt när jag ska duscha, inte vänta på att vattnet ska värma upp. Dessutom ska slingor som inte är självreglerande läggas över all fri yta i badrummet.AsaF skrev:
För att det är skönt varmt om fötterna redan när man stiger in, inte när man stiger ut. Dessutom minskar det risken för lukt och mögel då det torkar fortareA AsaF skrev:
20cm cc från brunnen ..
50 cm från vägg och ut när jag har skåp ..
5 cm runt om toan är golvmont. Så gör jag
Men det är svårt .. glöm inte givaren
Läste en gång till ... inlägget från 2007 suck
50 cm från vägg och ut när jag har skåp ..
5 cm runt om toan är golvmont. Så gör jag
Men det är svårt .. glöm inte givaren
Läste en gång till ... inlägget från 2007 suck
Klicka här för att svara
